Firmě McDonald’s klesají zisky, Američané chtějí jíst zdravě

Los Angeles/Washington - Největší řetězec rychlého občerstvení na světě - McDonald’s - mění prezidenta kvůli chabým výsledkům v uplynulém roce. Po dekádě úspěchů zisky razantně klesly. Okleštila je nejen sílící konkurence, ale také asijské skandály se zkaženým masem. Firmě finančně neprospívají ani zdravější stravovací návyky Američanů.
Video Změny v McDonald’s
video

Změny v McDonald’s

Nejstarší restaurace sítě McDonald’s  v Americe na předměstí Los Angeles zahání hlad od roku 1953. Právě tady se začala psát historie jednoho z nejúspěšnějších příběhů kapitalismu. „Je to tu hezké, staromódní, hrají starou hudbu,“ popisuje atmosféru Jennifer, obyvatelka Downey.

Avšak největší úspěchy má proslulý řetězec rychlého občerstvení již za sebou. Letos klesne i počet provozoven, které síť v Americe otevře. Neustále se měnící nabídku, která má ve Spojených státech i 200 položek, považují zákazníci za matoucí. McDonald’s navíc čelí stejně rychlé, ale zdravější konkurenci.

„Poptávka po zdravém a udržitelném jídle je už taková, že tyto velké korporace a podniky to nemohou popřít,“ vysvětluje Chris Stemp, člen Rady USA pro zdravé jídlo. Firma se proto snaží vyhovět dvěma různým skupinám – těm, kteří chtějí jíst zdravě a přesně vědět, odkud suroviny pocházejí, ale i konzervativněji naladěným zákazníkům, kteří si žádné změny nepřejí.

Místo limonády mléko

Problémům však nečelí jen McDonald’s. Coca-Cola očekává, že Američani začnou nejen jinak jíst, ale i pít. Proto začíná po celé zemi prodávat nový produkt. Nejedná se ovšem o vydatně slazenou limonádu, ale o nápoj z mléka. „Čistě nutriční mléko Fairlife má o 50 procent více proteinů a kalcia a jen polovinu cukru oproti běžnému mléku,“ vychvaluje nový produkt v reklamě Sue McCloskeyová. Cena tohoto „supermléka“ je oproti běžnému dvojnásobná.

„Lidi, tihle “inženýři„ našli způsob, jak mléko rozložit a pak ho složit, jak budou chtít. To je, jako kdyby přiměli Frankensteina, aby laktoval,“ glosuje novinku americký komik Stephen Colbert. Jisté je, že američtí giganti vstupují do nové éry, v níž lidé mění své chutě i návyky. Z minulých krizí se však zatím vždy dokázaly rychle vzpamatovat.