Džob snů už je obsazen

Sydney - Austrálie i celý svět už znají vítěze soutěže o nejlepší zaměstnání na světě - místo správce tropického Hamiltonova ostrova v pásmu Velkého bariérového útesu. Stane se jím charitativní pracovník z Velké Británie Ben Southall, který miluje potápění a je instruktorem bungee jumpingu. Porazil skoro 35 tisíc soupeřů z celého světa, kteří bojovali o půlroční smlouvu na práci za 150 tisíc dolarů. Southall nastoupí do práce snů 1. července.

Southall bude pracovat 12 hodin měsíčně. Nakrmí ryby, vybere ostrovní poštu, dá fotky na internet. V popisu práce bude mít především „průzkum ostrovů Velkého bariérového útesu, plavání, šnorchlování… a užívání si tropického klimatu a životního stylu“. Bydlet bude v luxusní vile s bazénem a dostane královský plat ve výši dvou milionů korun. Na ostrov s sebou vezme i svoji kanadskou přítelkyni. Na novou práci už se podle svých slov moc těší.

S originální kampaní na podporu cestovního ruchu přišly turistické úřady v australském státě Queensland - nápadem chtějí také čelit ekonomické krizi, která silně zasáhla turistický průmysl. Z tisíců zájemců vybraly turistické úřady 16 nejlepších - ti strávili čtyři dny na ostrově, během nichž měli prokázat, že jsou schopni ujmout se role správce.

/*json*/{"map":{"lat":-20.3496164022,"lng":148.957958221,"zoom":13,"mapTypeId":"hybrid"},"markers":[],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Kampaň přišla asi na 1,7 milionu australských dolarů (25 milionů korun) a vyvolala globální publicitu v hodnotě téměř sedmdesátinásobku. Stala se tak jednou z nejúspěšnějších v historii. „Je to pravděpodobně poprvé v dějinách, kdy měla kampaň takový dopad při tak malých reklamních nákladech - s výjimkou několika strategicky umístěných inzerátů po světě,“ říká australský marketingový analytik Tim Burrowes. „Hlavní poučení, které z toho plyne, je, že když máte originální, vzrušující nápad, o kterém lidé začnou mluvit, nepotřebujete utrácet velké sumy za reklamu.“

1