V KLDR poprvé odvysílali reklamu na pivo

Pchjongjang - Komunistická Severní Korea přejala jeden ze symbolů kapitalismu. Asi poprvé mohou tamní diváci vidět ve vysílání státní televize reklamu na pivo. Ležák Tedongang propaguje slogan Pýcha Pchjongjangu. Spot informuje diváky, že pití tohoto piva jim pomůže zmírnit stres. Navíc díky němu mohou žít zdravější život, protože nápoj je vyrobený z nejkvalitnějších surovin a za přísného dohledu. Údajně nechutná špatně.

Severokorejská státní televize přitom reklamy téměř nevysílá, maximálně se na obrazovkách objeví reportáže o místních továrnách. Reklama na pivo v severokorejské televizi je tak neobvyklým ústupkem ke komercialismu. Spot se přitom odvysílal v prime timu, hned po večerních zprávách. Důvodem toho, že se reklama na pivo dostala do severokorejské televize, může být i fakt, že se k milovníkům piva řadí i severokorejský vůdce Kim Čong-il.

Je to vůbec poprvé, co se v severokorejské televizi objevila reklama na nějaký nápoj nebo potravinu, a rovnou to bylo pivo. Spot vyzdvihuje nutriční hodnotu tohoto moku a fakt, že obsahuje proteiny a vitamín B2.

Video Reportáž Milady McGrathové
video

Reportáž Milady McGrathové

Nepříliš graficky vydařené obrázky piva doprovází v reklamě veselá hudba. Na začátku se sklenice plní pivem, následně se objeví slogan Pýcha Pchjongjangu.

Nový pohled na Pchjongjang

Chuť na severokorejské pivo má pak divákům přivodit pohled na zpoceného horníka hltajícího ležák. V šotu jsou záběry hospody plné popíjejících lidí, která se údajně nachází v metropoli Pchjongjangu. V reklamě si pivo dává i velmi dobře oblečený obyvatel zřejmě z většího korejského města. Lahodný nápoj nabízí i atraktivní mladá dívka v tradičním korejském oděvu.

„Představuje to nový pohled na Pchjongjang,“ říká reklama. „Pivo se stane běžnou součástí našich životů,“ dodává.

Pokud by Severokorejci při pohledu na atraktivní Korejku nebo zpoceného horníka skutečně dostali chuť na pivo, nebude pro ně zas tak snadné ho sehnat. Prodává se jen v Pchjongjangu v hotelech pro cizince a stojí jeden a půl dolaru. Severní Korea se dlouhodobě potýká s nedostatkem potravin a podle některých odhadů zdejší hladomor v 90. letech minulého století připravil o život až dva miliony lidí.