Prodloužení hamburského metra se prodražuje

Hamburk – Prodloužení metra v Hamburku se komplikuje. Budování podzemky je dražší, než se čekalo. Prodloužení o dvě stanice vyprojektovali architekti velkoryse a ve velké hloubce, i proto si projekt žádá stále více peněz. Už teď se prodražil o 40 milionů eur. Kritizovaná trasa má navíc spojit centrum s novou dominantou města – labskou filharmonií, i její stavba je ale terčem kritiky.

Zatím stálo rozšíření linky hamburského metra U4 330 milionů eur, což je o 40 víc oproti původním předpokladům. „Jdeme hodně hluboko a s tím přicházejí nečekané překážky a také větší náklady. Dělaly se tu samozřejmě sondy, jak přesně jsou rozložené jednotlivé vrstvy, ale stejně se potýkáme s mimořádnou tvrdostí podloží. To nás zdrželo a stavbu prodražilo,“ říká vedoucí oddělení pro stavební práce metra U4 Michael Hütz. 

Nová trasa metra je 4 kilometry dlouhá. V nejhlubším bodě budou vlaky projíždět 42 metrů pod zemí. Rozšíření o dvě stanice prosadila radnice, která tak chtěla spojit centrum s novou čtvrtí. 

Projekt má ale i své odpůrce. Ti především kritizují, že projekt je příliš drahý, nelíbí se jim velkoryse vyprojektovaná nástupiště. Jedno bude osvětlením vyvolávat nálady, druhé má připomínat podmořský svět. Dopravní úřad Hamburku se ale brání, že náklady jsou tak vysoké, protože tubus metra vzniká v mimořádné hloubce, část trasy navíc vede pod vodou. Nová část linky U4 by měla být otevřena v září 2012. 

Metro vzniká kvůli tomu, aby se dobře dojelo k nové dominantě města - labské filharmonii. I ta je ale terčem kritiky. Roste pomalu a také se prodražuje. Filharmonie měla být otevřená ještě letos, teď se ale ukazuje, že nejdřív bude hotová až za tři roky. Z městské kasy ale dál proudí finance na její dostavbu.

Stavba metra v Hamburku
Stavba metra v Hamburku