Vítěz soutěže Mladý imám dostal práci v mešitě, auto a iPhone

Kuala Lumpur - Producenti malajsijské talentové televizní soutěže, v níž se hledal nový náboženský vůdce země, chtějí s touto veleúspěšnou reality show prorazit i v dalších muslimských zemích. Uvedl to výkonný ředitel kanálu Astro Entertainment, který pořad vysílal. Vítězem soutěže Mladý imám se v pátek stal šestadvacetiletý islámský akademik Muhammad Asyraf Ridzuan.

Cílem desetidílného pořadu, který byl obdobou světoznámé soutěže X Factor, bylo moderním způsobem zvýšit zájem o islám mezi mladými lidmi. Elegantní pánské obleky soutěžících bořily stereotyp postarších imámů ve volných hábitech. Soutěž se i díky tomu stala v Malajsii skutečným hitem.

Klání, které zahrnovalo odříkávání veršů z koránu, zpívání náboženských písní, ale také rady promiskuitním teenagerům, rituální zabíjení ovcí či omývání mrtvol v souladu s muslimskými pravidly, nejlépe zvládl šestadvacetiletý učenec Ridzuan z Penangu.

Za odměnu mu bylo uděleno stipendium na mezinárodní univerzitě v Saúdské Arábii, zaplacení všech nákladů na pouť do Mekky, jmenování imámem v mešitě malajsijského Kuala Lumpuru, automobil, iPhone a blíže neupřesněná finanční odměna.

Do soutěže se v Malajsii, kde více než 60 procent 28milionové populace vyznává islám, přihlásilo přes 1000 mužů, z nichž producenti kanálu Astro Entertainment vybrali okruh deseti soutěžících. Ti žili po tři měsíce odděleni od svých rodin asketickým životem, bez televize, internetu či telefonu a účastnili se přednášek význačných islámských duchovních. Každý týden je čekal test z náboženských znalostí.

Při hodnocení měl hlavní slovo někdejší velký muftí malajsijské národní mešity Hasan Mahmood. Finále bylo vysíláno živě na internetu v 16 zemích světa, včetně USA, Spojených arabských emirátů, Indie, Kanady či Německa. Stránka pořadu na Facebooku zaregistrovala téměř 60 000 fanoušků a soutěžící se stali místními celebritami.

Vydáno pod