Murdoch se za praktiky svého listu veřejně omluvil

Londýn – Tiskový magnát Rupert Murdoch se dnes prostřednictvím novinových inzerátů omluvil a požádal veřejnost o prominutí za nemorální a nelegální praktiky novinářů News of the World. Právě okolo tohoto listu se rozpoutal obrovský skandál, když vyšlo najevo, že dával odposlouchávat celebrity i pozůstalé po obětech teroristických atentátů a po vojácích padlých v Iráku a v Afghánistánu. „Je nám to líto,“ zní titulek inzerátu, který vyšel ve všech britských novinách.   

Zdroj: Getty Images News Autor: Arthur Edwards

Murdoch už vydávání News of the World zastavil, přijal rezignaci dvou vrcholných manažerů britské části své mediální říše a vzdal se pokusu převzít jednu lukrativní britskou televizní stanici. 

„Je nám moc líto vážných chyb, které se staly. Hluboce nás mrzí bolest, kterou jsme některým lidem způsobili. Uvědomuji si, že omluvy nestačí,“ stojí v inzerátu, který podepsal. Píše v něm také, že jeho společnost „přijímá konkrétní kroky k urovnání těchto problémů a k nápravě škod, které způsobily“. Mezitím BBC oznámila, že na další Murdochův bulvární list The Sun podal trestní oznámení známý herec Jude Law. I v tomto případě jde o údajné odposlouchávání.   

Britská vláda popírá blízkost k Murdochovi

 Vládní záznamy ukazují, že se ministerský předseda David Cameron v uplynulém roce víc než dvacetkrát setkal s Murdochovými spolupracovníky. Byli mezi nimi Murdochův syn James, nyní už bývalá šéfka britské části Murdochova impéria Rebekah Brooksová a bývalý šéfredaktor listu News of the World Andy Coulson, ten už byl kvůli skandálu zadržen a vyslýchán. Britský ministr zahraničí William Hague ovšem dnes odmítl, že by měla nynější konzervativní vláda k Murdochovi příliš blízko. Na stycích mezi vládními představiteli se zástupci společnosti Murdocha nevidí nic divného: „Není překvapivé, když se v demokratické zemi nějakým způsobem političtí vůdci stýkají s šéfy tisku,“ řekl.