Bulvár štědře platil Cameronova poradce

Londýn - Bývalý mediální poradce britského premiéra dostával od bulvárních novin statisíce liber. Andy Coulson, který je ve vazbě, byl do ledna 2007 šéfredaktorem News of the World. Po šesti měsících začal pracovat pro britskou vládu. Policie zjistila, že ho i během té doby bulvární noviny platily za spolupráci. Kvůli skandálu s nelegálními odposlechy vyšly News of the World po 168 letech naposledy v červenci.

Zdroj: Getty Images News Autor: Peter Macdiarmid

Coulson ve funkci mediálního poradce vlády i nadále čerpal výhody vyplývající z funkce šéfredaktora News of the World. Měl dál k dispozici zdravotní péči či služební automobil. Opoziční labouristé požadují od Davida Camerona co nejrychlejší vysvětlení případu: „Ministerský předseda musí okamžitě říct, zda jsou tato tvrzení pravdivá.“

Konzervativní strana Coulsona najala v červenci 2007. Půl roku poté, co skončil ve funkci šéfredaktora nedělníku kvůli zatčení královského reportéra Clivea Goodmana a soukromého detektiva za napíchnutí hlasových schránek zaměstnancům Buckinghamského paláce.

Po propuknutí skandálu s odposlechy letos v lednu byl Coulson nucen z pozice Cameronova poradce odejít. V červenci byl kvůli uplácení a odposlouchávání telefonů zatčen.