Facebook projde faceliftem

San Francisco – Sociální síť Facebook čeká změna image - vlastně spíš kompletní plastická operace. Promění se i základní uspořádání profilové stránky. V její horní části bude velká fotografie s obrázkem uživatele a pod ní všechny zprávy uspořádané v časové ose - od narození až po současnost. Takzvaný Timeline má soustředit celý život do jednoho místa a se změnou profilu přicházejí i nové aplikace. Změny představil na vývojářské konferenci Facebooku f8 zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg - ve chvíli, kdy mu začíná v sektoru sociálních sítí konkurovat internetový gigant Google.

Nové prvky umožní uživateli vytvářet vizuálně bohatými profily „příběh svého života“ a usnadněným sdílením hudby, filmů a televizních programů udělají z médií integrální součást servisu. Nový systém tvorby uživatelských profilů „Timeline“ je „novou cestou, jak vyjádřit, kdo jsme“, řekl Zuckerberg. Facebook má nyní bezmála 800 milionů uživatelů. 

0Mark Zuckerberg:

„Minulý týden jsme zaznamenali nový milník. Během jediného dne svou stránku na Facebooku otevřelo půl miliardy lidí.“


Timeline umožní vytvářet profily ve stylu obálek časopisů, kde budou figurovat nejdůležitější fotografie a texty, které uživatelé na síti kdy sdíleli. Budou moci zahrnout i léta před existencí Facebooku. Nová aplikace od partnerské firmy Hulu dovolí klientům sledovat společně s přáteli oblíbené televizní programy. Jiný prvek umožní uživateli sdílet tutéž hudbu, jakou právě poslouchají jeho přátelé.

Video Reportáž Jana Beránka
video

Reportáž Jana Beránka

Média se stávají významnou součástí technologie Facebooku na udržení dosavadní pozice v segmentu sociálních sítí. Facebook je přesvědčen, že hlubší integrace hudby, filmů a dalších médií do jeho servisu přiměje uživatele trávit na jeho stránkách více času, což firmě přinese peníze na reklamách navíc. Společnost uvádí nové prvky ve chvíli, kdy jí začíná v sektoru sociálních sítí konkurovat internetový gigant Google.