Možná objevena planeta, na které by se dalo žít

Washington – Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) objevil první planetu v „obyvatelné zóně“. Obíhá kolem hvězdy podobné Slunci, je tak možné, že by na jejím povrchu mohla existovat voda. Planetu objevil vesmírný dalekohled Kepler, dostala jméno Kepler-22b.

Kepler-22b je prvním z těles, které se podařilo identifikovat jako planetu, nachází se 600 světelných let od Země. Rok na této planetě trvá 290 dní. Vědci zatím nevědí, jaký má povrch.

„Jde o významný milník na cestě k nalezení dvojčete Země,“ řekl vědec Douglas Hudgins z NASA. „Výsledky dalekohledu Kepler nadále ukazují důležitost vědeckých misí NASA, jež se snaží zodpovědět některé z největších otázek ohledně našeho místa ve vesmíru,“ dodal.

Kepler je první sondou vyslanou americkým Národním úřadem pro letectví a vesmír (NASA), která dokáže najít planety o velikosti Země obíhající okolo hvězd, jako je Slunce. Dalekohled obíhá okolo Slunce a sleduje oblast poblíž souhvězdí Labutě a Lyra. Po obyvatelných planetách přitom pátrá v okolí asi 156 tisíc hvězd. Dosud objevil přes 2 000 těles, která by mohla být planetami.