Europoslanec Miroslav Ouzký navrhuje novou tabulku maximálních přípustných hladin hluku pro různé typy aut. Podle vlastností dokumentu ji ale vypracoval Hans-Martin Gerhard z automobilky Porsche. Přišla na to bruselská ekologická organizace Transport And Environment.
„Firma Porsche vytvořila původní verzi tohoto dokumentu. Ale kromě toho měla očividně i určitý vliv na jeho obsah,“ tvrdí Greg Archer z organizace.
Miroslav Ouzký přiznává, že z podkladů automobilky okopíroval tabulku. "Ta tabulka je z dílny experta na hlučnost, který mimo jiné pracuje také pro společnost Porsche,“ připustil Ouzký. Do ní ale podle svých slov vyplnil vlastní čísla.
Jenže i samotné rozvržení tabulky nahrává sportovním autům. Vyčleňuje totiž zvláštní kategorii osobních aut s výkonem nad 150 kilowattů na tunu hmotnosti. A ta mají výrazně mírnější limity, než jaké původně chtěla Evropská komise.
„Návrh je mírnější než původní návrh EK u všech kategorií aut, ale obzvlášť upřednostňuje sportovní auta,“ upozorňuje Archer. Ouzký se brání: „Kategorie vozidel by měly odpovídat tomu, co je na trhu, a měly by odpovídat tomu, aby stejné kategorie existovaly u nás, ve Spojených státech i v Japonsku.“
Podle ekologů podezření posílila i skutečnost, že Miroslav Ouzký sám jezdí v porsche. On ale říká, že si ho koupil už před čtyřmi lety.