Na cestu na Hrad si Schwarzenberg přisypal dva miliony

Praha - Dvěma miliony korun si na prezidentskou kampaň přispěl ministr zahraničí a předseda koaliční TOP 09 Karel Schwarzenberg. Jeden pochází z jeho vlastní kapsy, druhý z jeho firmy Orlík nad Vltavou. Mluvčí ministrova volebního týmu Marek Pražák dodal, že Schwarzenberg má na kampaň v současnosti slíbené příspěvky za zhruba 20 milionů korun. Transparentní účet, na němž mohou lidé sledovat finanční dary prezidentských kandidátů, si už zřídili i někteří jiní kandidáti, mimo jiné i Jan Fischer a Miloš Zeman.

Účet u České spořitelny je od dnešního dne veřejně přístupný na Schwarzenbergových volebních stránkách, podotkl Pražák. Kromě vlastního účtu, kde jsou jednotlivé položky vedeny podle data transakce, budou za každý měsíc kampaně pro lepší orientaci zveřejněny ještě dvě samostatné tabulky, jedna s příjmy, druhá s výdaji.

„Detailní účet zveřejňuji proto, aby se nespekulovalo, od koho dostávám peníze. Nemám v tomto směru co před veřejností skrývat,“ citoval ministra Pražák v tiskové zprávě. Svého předsedu, který nyní nepatří k favoritům předvolebních průzkumů, v kampani finančně podpoří také jeho TOP 09.

Transparentní účet, na němž mohou lidé sledovat finanční dary prezidentských kandidátů i výdaje na kampaň, už zřídili Jan Fischer, Jiří Dienstbier, Zuzana Roithová i Miloš Zeman. Tomu reklamní firma Matchball darovala 500 tisíc korun a podnikatel Jaromír Bogr 200 tisíc korun. Největším dárcem někdejšího úřednického premiéra a viceprezidenta Evropské banky pro obnovu a rozvoj Fischera, který financuje kampaň ze sponzorských darů, je zatím ocelářský a zdravotnický magnát Tomáš Chrenek. Na kampaň mu přispěl devíti miliony.

Vydáno pod