Ve Vídni se srazily vlaky - pět lidí má vážná zranění

Vídeň - Nejméně 41 lidí se zranilo při čelní srážce dvou příměstských vlaků u Vídně. Pět lidí je zraněno vážně, dva z nich bojují o život. Nehoda se stala na trati v části Penzing. Obě soupravy byly plné lidí. Zraněné přepravily dva vrtulníky do nemocnice. Jeden člověk zůstal podle záchranářů zaklíněný v troskách. Další cestující jsou v šoku. První výsledky vyšetřování naznačují, že příčinou nehody byla závada na jedné z výhybek, nelze však vyloučit ani lidskou chybu.

Vlaky se střetly krátce před devátou hodinou ranní v městské části Penzing. Šlo o dva příměstské vlaky linky S45. Vážně zraněný je strojvůdce a také cestující, který seděl přímo za kabinou strojvůdce. Oba skončili v nemocnici Meidling. „Život dvou vážně zraněných je ohrožen,“ potvrdil mluvčí záchranářů Ronald Packert. „Je štěstí, že se srážka odehrála v blízkosti centra rychlé pomoci, protože náš personál tak mohl zasáhnout během sekund,“ dodal mluvčí.

K čelní srážce došlo na jednokolejné trati mezi stanicemi Penzing a Hütteldorf. Obě soupravy byly plné lidí, neboť nehoda se stala v době ranní dopravní špičky. Záchranáři proto vyprošťovali lidi z vlaků přes dvě hodiny. 

/*json*/{"map":{"lat":48.198591297292,"lng":16.282939910889,"zoom":13,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":48.193327659632,"lng":16.28002166748,"type":"1","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Příčina neštěstí se podle železniční společnosti ÖBB vyšetřuje. Pravděpodobně však je na vině technická závada na jedné z výhybek. Kvůli poruše musela být výhybka na jednokolejném úseku tratě ovládána manuálně. Jeden z vlaků pak nedopatřením dostal povolení k průjezdu. Vyloučena není ani lidská chyba, podle ÖBB ale za závadu v žádném případě nemůže zimní počasí.

Na místě zasahovalo asi 50 záchranářů a dva vrtulníky. Policie v okolí nehody uzavřela několik ulic. Takzvaná západní trať byla uzavřena až po západní předměstí rakouské metropole Hütteldorf.

Srážka vlaků ve Vídni
Zdroj: ISIFA
Autor: EPA/ROLAND SCHLAGER