Bodrý táborník Čechy nijak neuráží, usoudila slovenská Rada

Bratislava – Postava žoviálního českého turisty, který si v reklamních spotech půjčuje od Slováků nejrůznější věci, není negativní ani dehonestující a jde o humor a nadsázku, jež nelze brát doslova. K tomuto závěru dospěla slovenská Rada pro reklamu, která tak odmítla stížnosti diváků, podle nichž reklama znevažuje Čechy.

V televizním spotu peněžního ústavu Slovenská sporiteľňa, která je největší komerční bankou na Slovensku, si český táborník půjčuje sekerku, pánvičku nebo cibuli. U Slováka narazí ve chvíli, kdy si chce půjčit i jeho manželku. V závěru pak Čech půjčuje Slovákům paštiku s poznámkou, aby mu ji vrátili.

Rada pro reklamu uvedla, že na zmiňovaný spot obdržela stížnosti od více diváků. Spotem banka propagovala poskytování půjček. Veřejnost podle rady kritizovala, že reklama banky prý může vyvolat nesnášenlivost mezi českým a slovenským národem. Arbitrážní komise Rady pro reklamu, která sdružuje kromě jiného i zadavatele reklamy, stížnosti diváků ale odmítla. „V reklamě byla využita míra humoru a reklamní nadsázky, kterou nelze brát doslova,“ uvedla rada. Vystupování osob v reklamě, kterou natočil český režisér Jakub Kohák, není podle rady negativní ani dehonestující.

Slovenské televize v těchto dnech začaly vysílat další reklamní spot spořitelny, v němž znovu vystupuje český turista a který tentokrát nabízí slovenské rodině k půjčení své věci. I tentokrát je ale Čech terčem legrace: