Srážka vlaků u nádraží v Mannheimu si vyžádala přes 30 zraněných

Mannheim - Přes třicet zraněných, z toho čtyři kriticky - to je bilance srážky vlaku EuroCity s nákladní soupravou v německém Mannheimu. Záchranáři museli vyprošťovat cestující ze dvou převrácených vagonů. Příčinou nehody se zabývají vyšetřovatelé.

Video Jonáš: Za nehodou mohla stát chybná výhybka
video

Jonáš: Za nehodou mohla stát chybná výhybka

Oba vlaky se srazily blízko nádraží. Podle svědků se pohybovaly poměrně pomalu. Nákladní souprava pak ze strany vjela přímo do vozů vlaku EuroCity. „Expres odhodila kolize na stranu a dva vagony se 110 lidmi se převrátily,“ uvedl velitel hasičů Simon Berger. Příčinu šetří policie, podle médií je ale možné, že střet způsobila špatně nastavená výhybka. „Vyšetřují se i další možnosti jako chyba v řízení provozu nebo závada na některé z lokomotiv,“ konstatoval zpravodaj ČT Martin Jonáš.

Nákladní vlak jel do maďarské Šoproně, souprava Eurocity směřovala ze Štýrského Hradce Saarbrückenu na hranici Německa s Francií. V pátek večer byl vlak plný cestujících. Záchranáři je museli nejdřív vyprostit. „Zranění jsou následující - čtyři lidé těžce a 18 s menšími poraněními jsou stále v nemocnici. Dalším lidem s menšími následky jsme pomohli na obvazišti, které jsme zřídili přímo na nástupišti,“ konstatoval Berger. 

Srážka vlaků v Mannheimu
Zdroj: ČTK/AP/Markus Prosswitz

Při nárazu nebyly poškozeny nádrže s chemikáliemi, takže do okolí neunikly žádné nebezpečné látky. „Měli jsme opravdu štěstí, že nikdo nezemřel,“ řekl na místě nehody Winfried Hermann, ministr dopravy spolkové země Bádensko-Württembersko. Podle mluvčí německé policie zůstanou převrácené vagony na místě nehody ležet až do konce vyšetřování, což prý může trvat dny.

Nehoda způsobila komplikace v železniční dopravě v oblasti Mannheimu. Některé spoje byly zrušeny, další vlaky jely jinou trasou. Podle mluvčí německých drah ale nevznikají větší zpoždění.

Německé vlaky mají pověst přesné a rychlé dopravy, nehody se jim ale nevyhýbají. V listopadu 2011 zemřelo při čelní srážce osobní a nákladní soupravy na regionální trati u Magdeburku deset lidí. K nejhoršímu neštěstí došlo v červenci 1998 u Eschede. Nehoda vysokorychlostního vlaku si vyžádala 101 lidských životů.