Delší než Transsibiřská magistrála: Do Španělska dorazil první vlak z Číny

Madrid - Přímý nákladní vlak z Číny do Španělska dorazil do cíle své jízdy. Spoj mezi Čínou a Španělskem je nejdelším přímým spojem na světě. Trasu dlouhou více než 13 000 kilometrů přes osm zemí vlak ujel za 21 dní.

Trasa nového spoje je delší než trasa Transsibiřské magistrály - po ní vlak urazí mezi Moskvou a Vladivostokem „pouhých“ 9 228 kilometrů.

Trasa vlaku vede z čínského města I-wu v provincii Če-ťiang přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo a Francii a končí v madridském nákladním terminálu Abronigal.

Vlak s 30 vagony přivezl 1 400 tun nákladu, hlavně hraček, kancelářských potřeb a dalších položek určených pro předvánoční prodej na evropském trhu. Podle čínského velvyslance ve Španělsku poveze do Číny hlavně víno, španělskou sušenou šunku jamón a olivový olej.

Čína je pro Španělsko největším obchodním partnerem ze zemí mimo EU a Španělsko je pro Čínu sedmým největším obchodním partnerem v rámci EU. Celkový objem obchodu mezi oběma zeměmi loni činil 20,102 miliardy eur (555,3 miliardy Kč). Meziročně se snížil o 1,3 procenta.

Trať mezi Čínou a Španělskem projel první vlak
Zdroj: ČTK/ZUMA/Xie Haining

Nákladní vlak mezi Čínou a Španělskem má jezdit pravidelně. Čína již provozuje přímá železniční spojení s Německem. Vlaky zde jezdí na trase mezi čínským městem Čchung-čching a Duisburgem a Pekingem a Hamburkem pětkrát týdně.

Velkou výhodou železničního spojení je jeho rychlost. Přeprava vlakem trvá tři týdny, po moři šest týdnů. Je také ekologičtější než přeprava po silnici. Náklad se však musí třikrát překládat kvůli různému rozchodu kolejí a lokomotiva se mění každých 800 kilometrů. Přeprava po železnici je také dražší.

Vydáno pod