Hackerská aféra jako reklama: The Interview vydělává miliony

New York - Americká komedie The Interview vydělala za první čtyři dny od zveřejnění přes 15 milionů dolarů. Z webových stránek společnosti Sony Pictures si parodický snímek o atentátu na severokorejského vůdce půjčily nebo koupily na dva miliony lidí. Stal se tak vůbec nejúspěšnějším on-line filmem společnosti, která kvůli němu čelila hackerským útokům. Aféra způsobila diplomatickou rozmíšku mezi Severní Koreou a Spojenými státy.

Společnost Sony Pictures, která film za 44 milionů dolarů (jednu miliardu korun) vyrobila, se stala terčem rozsáhlého počítačového útoku. Hackeři, za nimiž byl podle amerických vyšetřovatelů Pchjongjang, zpřístupnili veřejnosti tajné materiály firmy a pohrozili teroristickými útoky na kina, která snímek o severokorejském vůdci Kim Čong-unovi promítnou. Velké řetězce kin se poté rozhodly, že film neuvedou. Společnost Sony Pictures jej po počátečním zdráhání umístila na internet - a to prostřednictvím stránky YouTube a na speciální webové stránce podporované Sony. K dispozici je rovněž uživatelům konzole Xbox od amerického Microsoftu. Film se promítal i ve více než 330 převážně menších kinech ve Spojených státech. Už během prvního dne tak snímek vydělal přes milion dolarů (22,8 milionu Kč). 

Internetovou síť Xbox Live a on-line službu PlayStation Network pro herní systém od Sony ale tentýž den zasáhly technické problémy s připojením do těchto sítí. K odpovědnosti za narušení internetových služeb se přihlásila hackerská skupina Lizard Squad. V síti PlayStation Network komedie k dispozici není, upozorňuje venturebeat.com.

Komedii začal ve svém internetovém obchodu prodávat i americký výrobce elektroniky Apple, jeho konkurenti kontroverzní snímek zpřístupnili na svých platformách už o den dříve, tedy na Štědrý den.

Diváci se na The Interview jen hrnou
Zdroj: ČT24