Být květinový muž je nový trend Korejců

Soul - Jižní Korea má nový trend, tamní muže totiž začíná čím dál víc zajímat jejich vzhled a to, jak působí na své okolí. Boom tak zažívají jihokorejské salóny krásy. Doménu, která donedávna patřila výhradně ženám, nově sdílí i mladá generace mužů. A jak se takovýmto metrosexuálům v Koreji říká? Květinoví muži.

Podle jihokorejských mužů je klíčem k životnímu úspěchu fyzický vzhled. Pudr a líčidla navíc údajně opravdu pomáhají. Svou příležitost v tom logicky ucítili především obchodníci. Přibývá salónů krásy i druhů líčidel, vše speciálně pro muže. Co bylo dřív v konzervativní společnosti nemyslitelné, je teď prakticky běžné. Cílem je nejen dokonalý obličej.

Čoj Seon-wu, korejský muž

„Časy se změnily. Muži, co nosí make-up, nejsou mužní. Není to dobrý trend. Nelíbí se mi to. Jednoduše ztrácejí své mužství.“

Jen loni utratilo devatenáct milionů Jihokorejců za make-up půl miliardy dolarů, což je víc než pětina světových prodejů. Pro svět mužské krásy tak jde o trh číslo jedna. Například největší jihokorejská kosmetická společnost Amorepacifik měla jen letos obrat skoro devět set milionů amerických dolarů. Síť salónů, obchodů a výroba přípravků je pro ni zlatý důl. Pro muže, kteří těchto služeb využívají, tu vznikla už i speciální přezdívka květinoví muži.

Kim Ju-dak, asistent profesora, Univerzita Sukmyung

„V poslední době jsou muži pod silným tlakem. Dojem z jejich vystupování je důležitější než jejich skutečné schopnosti. Rozvíjí se plastická chirurgie i kosmetika.“

Podle odborníků jde ale o odklon od rozumného myšlení - Jihokorejci jednoduše získávají dojem, že svým vzhledem překonají všechny překážky. Trh reaguje po svém. Reklamy lákající muže na kosmetiku jsou v Soulu stejně běžné jako ty, které v Evropě na make-up lákají ženy.

Korea má nový trend: Květinové muže (zdroj: ČT24)
Vydáno pod