Firmy oslovují hitmakery a zpívají své hymny

Praha – Kromě různých společenských akcí a večírků teď firmy povzbuzují své zaměstnance i jiným způsobem – vlastní hymnou. Česko je v tom zatím trochu pozadu, i na tuzemských pracovištích se ale zpívá čím dál častěji. Kromě skladeb, které jsou určeny do éteru, se ale na internet občas dostane i video z firemního večírku. Navíc firmy se stále častěji obracejí na známé hitmakery. Nechtějí totiž, aby se na jejich hymnu zapomnělo.

„Píseň vznikla při příležitosti narozeninové party naší firmy, kdy jsme slavili pět let. Nešlo o klasickou hymnu, šlo skutečně o píseň pro pobavení, měla na party pobavit naše zaměstnance, stejně jako teď baví tisíce lidí na internetu,“ řekl mluvčí společnosti Telefónica O2 Hany Farghali.

Obchodní řetězec Kaufland také přišel se svojí hymnou. Slibuje si od ní především motivační efekt, nejen pro své zaměstnance, ale také pro zákazníky. I z těchto důvodů přehrává Kaufland svůj song i v jednotlivých prodejnách. Textařům ale i přesto ubývá práce. Zatímco v devadesátých letech byla písnička oslavující firmu poptávaným a prestižním doplňkem image, v posledních pěti letech je zakázek jen poskrovnu. Taková skladba totiž přijde firmu s potřebnými vysílacími právy na stovky tisíc korun. Některé hitovky proto kvůli tomu zůstanou v šuplíku.

Podobným písním se na mnoha místech na světě lidé smějí. V asijských společnostech, zejména v Japonsku, to ale nikomu vtipné nepřijde. Zazpívat si společně manažery o úspěších a cílech firmy patří k běžné výbavě motivačního arzenálu. Podobné písně a příležitostné hity firemních mejdanů ale končí většinou jen na internetu.