Nejdražší ulice světa je nově v Hongkongu

Praha - Nejdražší nákupní třídou světa je nyní Causeway Bay v Hongkongu, která předstihla i Pátou avenue v New Yorku. Za metr čtvereční platí obchodníci v Hongkongu ročně 22 307 eur (přes půl milionu korun). Pražská ulice Na Příkopě a Václavské náměstí postoupily ve světovém žebříčku na 27. místo, metr čtvereční obchodů tam ročně stojí 2 100 eur (kolem 54 tisíc korun). Oznámila to realitní poradenská společnost Cushman & Wakefield (C&W).

Přitažlivost nejlepších nákupních destinací podle C&W stále roste a nic na tom nemění ani globální zpomalení ekonomiky. V Hongkongu se nájemné obchodníků za prvotřídní prostory meziročně zvýšilo o 35 procent, v Paříži na Champs-Élysées o 30 procent.

Jan Kotrbáček, vedoucí maloobchodního týmu, Cushman & Wakefield:

„Zájem luxusních značek se přesouvá do Asie, tento trend naznačuje, že právě Asie je cílem. Potenciál dalšího růstu má Hongkong, Šanghaj, Čína, Japonsko i Vietnam. Hongkong si svou pozici bude pravděpodobně ale dál udržovat.“


Nájemné v tuzemské metropoli tak výrazně nerostlo, ale přesto jeho zvýšení o tři procenta stačilo ve světovém žebříčku k posunu o jedno místo. „Praha se soustavně umisťuje v první desítce nejoblíbenějších turistických destinací v Evropě a v regionu s ní může soupeřit jedině Vídeň. Podle našich údajů úspěch maloobchodníků na hlavních nákupních ulicích závisí především na počtu zahraničních turistů,“ uvedl vedoucí oddělení průzkumu trhu C&W Michal Soták.

Centrální pěší zóna v Praze má rozlohu 150 tisíc metrů čtverečních. „Na rozdíl od některých jiných měst ji měla Praha vždy přesně určenou, a to je významné plus. Další výhodou pražských obchodů je otevírací doba 365 dnů v roce. Například v Rakousku nebo Německu to nepovolují místní předpisy,“ sdělil Jan Kotrbáček z maloobchodního oddělení C&W.

Centrální pěší zónu v Praze tvoří takzvaný zlatý trojúhelník mezi Náměstím republiky, Národním muzeem a Národní třídou. Realitní odborníci do této oblasti zahrnují také Pařížskou ulici zaměřenou na luxus. „Pařížská ulice je určitou ikonou pro luxusní značky,“ podotkl Kotrbáček.