Aromaterapii či vířivku? Za psí služby lidé neváhají utratit tisíce

Praha – Zájem o služby pro psí mazlíčky v posledních letech roste. Jejich nabídka už se dokonce vyrovnala té pro lidi. Majitelé jim můžou dopřát rozmanité procedury v psích salonech od stříhání a foukání až po aromaterapii či vířivku nebo je třeba odložit do psí školky k televizi. Za své zvíře jsou tak ochotni utratit i desetitisíce korun.

Zatímco ještě před šesti lety měla majitelka psího salonu Eva Nejezová Koukalová mezi klienty jen několik desítek psů, teď má 400 stálých zákazníků. V poslední době už ale neletí jen dobrý vzhled, žádané je u psích mazlíčků i dobré vychování. O to se starají zase psí školky, nabízí výcvik i relaxaci u televize, někde i s vyhřívanou podlahou. Takový luxus vás však na měsíc vyjde zhruba na 4 tisíce korun.

Zájem stoupá i o psí oblečení, nejvíc se prodává na podzim, a to hlavně mikiny a pláštěnky. „V současné době je trend takový, že lidé jsou zvyklí utratit za zvířata velké peníze a neohlíží se často ani na své pohodlí,“ říká veterinář Slavomír Hladík.