Berlínský veletrh pro mladé: Nejnovější trendy, zábava i kariéra

Berlín – Přes 100 tisíc mladých lidí ze všech koutů světa prošlo o víkendu berlínským výstavištěm. Již tradičně se tam konal největší evropský veletrh YOU, který je určen všem dospívajícím studentům z Německa i zahraničíMohou si tu vyzkoušet třeba nové sporty, hudební trendy nebo na vlastní kůži otestovat i velmi nebezpečná povolání.

Obvykle proudí skrze berlínské výstaviště davy byznysmenů v oblecích, tentokrát ho ale ovládla jiná móda. Už loni přilákal největší evropský veletrh pro lidi do dvaceti let více než 100 tisíc návštěvníků. Jde tady zejména o přehlídku nejnovějších trendů: jakou hudbu budou poslouchat, jaké hry hrát, a dokonce i jaké nápoje budou v módě.

Byznys se odsud ale ani tentokrát zcela nevytratil. Nejmodernější trendy totiž znamenají velké peníze. V přepočtu rozdají němečtí rodiče ročně na kapesném téměř 70 miliard korun. Mladým má ale tahle akce nabídnout také něco jako životní kompas. „Je to cesta, jak mladým sdělit složitá témata, ať už je to vzdělání nebo politika,“ říká o veletrhu YOU jeho ředitel Daniel Barkowski.

Akce se již tradičně zaměřuje kromě zábavy také na vzdělání, kariéru a budoucnost teenagerů. Veletrh YOU dokonce zprostředkovává osobní kontakt s potenciálními zaměstnavateli, připravuje studenty na vstup do pracovního života, informuje o nabídce vzdělání, ale hlavně poskytuje autentické zážitky s trvajícím účinkem.

Z policejní výstroje rovnou do armády

Návštěvníci si zde mohou osahat také desítky i těch nejméně obvyklých profesí. Vedle práce rozhlasového moderátora zakusí třeba, kolik váží výstroj policejního těžkooděnce nebo co skýtá práce policejního potápěče. Na trenažéru si dokonce mohou natrénovat, jak vyváznout z dopravní nehody, při které se auto překlopí na střechu.

Do hravého světa pronikají i jinak vážná témata. Nejvíc místa ze všech vystavovatelů si pro sebe na veletrhu zabral Bundeswehr, tedy ozbrojené síly SRN. Německá armáda pod vedením nové ministryně obrany Ursuly von der Leyenové totiž zahájila marketingovou ofenzívu. Vojsko má čím dál tím větší problém přilákat dostatek nových rekrutů.