Povolených 110, ve skutečnosti 90. Z Karlových Varů do Ostrova se rychleji jezdit nebude

Na silnici z Karlových Varů do Ostrova se jezdit rychleji zatím nebude. Podle policie je to nebezpečné.

Video Události v regionech (Praha)
video

UvR: Příliš pomalá rychlostní silnice

Před rokem povolilo ministerstvo dopravy zvýšit mezi Karlovými Vary a Ostrovem maximální rychlost z 90 kilometrů na hodinu na 110 kilometrů. Na čtyřech místech ale stále chybí připojovací pruhy a rychlá jízda by tam podle dopravní policie byla příliš nebezpečná.

„Stačí, když se podíváte jenom na připojení této komunikace na silnici I/13 a vidíte, že tam úplně absentuje jakýkoliv připojovací pruh. Nedovedu si představit, když potom pojedou vozidla rychlostí 110 kilometrů za hodinu, že by stihla zabrzdit, pokud by jim tam někdo vjel,“ vyjádřil obavu vedoucí dopravní policie v Karlovarském kraji Pavel Žíha.

Jenže předepsanou rychlostí tam už skoro nikdo nejezdí. Vyzkoušeli si to reportéři ČT, kteří úsek projeli povolenou devadesátkou. Téměř všechna auta je předjížděla. Dva pruhy a rovný úsek svádějí řidiče k rychlejší jízdě.

Silničáři už dřív navrhli rychlejší variantu. Podle nich by šlo zvýšit rychlost hned a v kritických úsecích ji pomocí dopravních značek zase snížit.

Ilustrační foto
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24

Podobné řešení používají na Slovensku. Do Košic vede rychlostní silnice s povolenou rychlostí 130 kilometrů za hodinu a řidiči každé dva až čtyři kilometry musí snížit rychlost na 60 nebo 40 kilometrů za hodinu.

Takový model ale kraj na doporučení policie zamítl. „Řidiči by to nerespektovali. Na těch inkriminovaných místech by mohly vznikat nebezpečné situace. Ze slovenského řešení jsem jako dopravní policista i jako řidič zděšen. Myslím si, že u nás bychom nic takového nepovolili,“ dodal Žíha.

Na silnici do Ostrova tak nezbývá nic jiného než postavit nové připojovací pruhy. Na to si ale řidiči musí nejméně tři roky ještě počkat.

„Současná legislativa nám neumožňuje zahájit ihned tyto práce a musíme si projít zjišťovací řízení, což je takzvaná malá EIA, dále územní řízení, stavební řízení,“ vysvětlil zdržení stavby šéf Ředitelství silnic a dálnic Karlovy Vary Lukáš Hnízdil.