R 55 z Přerova do Břeclavi se postaví, starostové ale musí napsat do Bruselu

Uherské Hradiště - Výstavba zásadní a pro obyvatele i řidiče důležité rychlostí silnice R 55 byla hlavním tématem dnešního jednání v Uherském Hradišti. Přijeli na něj nedočkaví starostové jednotlivých měst a obcí přes něž má nová silnice z Přerova na Břeclav vést. Od zástupců ministerstvev dopravy a životního prostředí čekali jasnou odpověď na dvě otázky. Kdy se zahájí stavba a kudy povede.

Atmosféra v sále uherskohradišťské Reduty byla napjatá od samotného začátku. Více než dvacet starostů a zástupců obou krajů přišli na jednání velmi nedočkaví. A nakonec mohli být alespoň částečně spokojeni. Obě ministerstva se konečně shodla na trase i technickém řešení R 55.

„Z dnešního jednání je klíčové, že je shoda na trasování a technickém řešení R55 přes Bzeneckou Doubravu,“ řekla náměstkyně hejtmana Jihomoravského kraje Anna Procházková (ODS).

Po dnešku je jasné, že trasa povede podle původních plánů. Její součástí budou tunely za 13 miliard korun. O výstavbě R 55 na trase Hulín - Břeclav se mluví už 20 let. Navržená trasa prochází přírodním územím Natura 2000 - ptačí oblastí Bzenecká Doubrava a Strážnické Pomoraví. A to se nelíbí ekologickým organizacím. Právě kvůli ochraně životního prostředí projekt R 55 blokuje Evropská komise.

Zástupci obou ministerstev dnes prosili starosty i kraje o pomoc. Chtějí, aby poslali do Bruselu dopis, ve kterém znovu zdůrazní význam této silnice. A ti jsou připraveni jej sepsat. Jsou totiž přesvědčeni, že ji nutně potřebují. „Je potřeba, aby živočišný druh člověk byl dán na stejnou úroveň jako jsou ostatní živočišné druhy,“ starosta Uherského Hradiště Libor Karásek (ODS). Starostové vědí, o čem mluví. Denně kolem jejich domů projede až 25 tisíc aut.

Ptačí oblast samozřejmě vyžaduje svoji přísnou ochranu, která je sledovaná Evropou. Zájmy zdejších lidí je nepochybně nutné hájit taky," dodal Tomáš Rothrockl, náměstek ministra životního prostředí.