„Válka“ taxikářů v Brně skončila. Ti, kteří stáli před nádražím léta, ale nadšení nejsou

Brno- Pomyslná válka brněnských taxikářů o parkovací místa před hlavním nádražím je definitivně u konce. Majitel firmy Citytaxi, Kamil Pochylý, který od letošního února usiloval o zabrání a trvalý pronájem dosavadních míst pro taxikáře na volné noze, se s nimi dohodl na smíru. Obě strany zastavily různá odvolání, která podaly v rámci správního řízení.

„Po všech peripetiích, jednáních, odvoláních v rámci správního řízení se pan Pochylý a moji klienti dohodli, že tato odvolání stáhnou,“ řekla Běla Sedláčková, advokátka taxikářů na volné noze.

Původně žádal Kamil Pochylý pro své taxíky takzvané štafly, které už dlouhá léta využívají právě volní taxikáři. Kvůli jejich protestům našel magistrát místo o kousek vedle – přímo před vchodem do nádražní haly. Podnikatel za pronájem městu zaplatí 168 tisíc korun ročně. Většina takzvaných volných taxikářů ale přesto spokojena není.

„Je to hrůza. Když ty jejich taxíky stojí přímo před vchodem, tak všichni chodí rovnou k nim. Podle mě mi to ubírá až padesát procent tržeb,“ stěžoval si řidič, který nechtěl být jmenován. „Stojím dvě hodiny, než mi přijde zákazník. Udělám tak dvě jízdy za celé dopoledne. Co teda asi vydělám? Nic!“ potvrdil slova svého kolegy Jiří Dymáček.

Podle náměstka brněnského primátora Ladislava Macka (ČSSD) jde ale o kompromis, se kterým se musí ostatní taxikáři parkující zadarmo smířit.   

„Z posledního jednání, kdy u mě byli zástupci taxislužeb, bylo takové řešení jedním z opatření, na kterém se tam shodli, že je relativně přijatelné. Chápu, že nemusí být přijatelné pro všechny,“ řekl Macek. Magistrát zároveň slíbil vyhradit pro taxikáře na volné noze místa v historickém centru města, kde by mohli stávat v nočních hodinách.

Konec sporu taxikářů něco přinese i běžným řidičům, kteří zatím museli za parkování před brněnským hlavním nádražím platit. „Parkovací automat tady bude zrušen, protože ten smysl parkování na tomto místě pominul. Navíc se automat městu nevyplácel, jeho provoz stál mnohem víc, než kolik se tady za parkování vybralo,“ dodal Macek.

Z placeného stání tak zůstane před budovou hlavního nádraží v Brně pouze místo na dočasné zastavení a vystupování nebo nastupování lidí, kteří míří na nádraží. Bezplatné obrátkové parkoviště by mělo začít fungovat od 1. září.