Po Svatomartinském vínu se zaprášilo, v rekordní době je téměř vyprodáno

Jižní Morava - Dvanáct dní po slavnostní premiéře je letošní Svatomartinské víno téměř vyprodáno. Podle údajů Národního vinařského centra ho přitom letos vinaři uvedli na trh v rekordním počtu 1 629 tisíc lahví. Oproti loňsku je toto číslo téměř o půl milionu vyšší. Svatomartinské se tak stává reklamním trhákem s jasnou formulí. Každoročně z trhu mizí rychleji, i když se ho vyrábí rok od roku víc.

„Vinaři se naučili mladé víno zvládat technologicky, jsou to už opravdu krásná, mladá, voňavá vína. Kromě vzrůstající kvality sehrála roli také dobrá propagace,“ uvedl ředitel Národního vinařského centra Pavel Krška. I když se vinaři snaží na vzrůstající poptávku po mladých vínech reagovat a výrobu každý rok zvyšují, chuť spotřebitelů roste ještě větším tempem.

„Distribuce začala 8. listopadu, už v tu dobu jsme měli objednávky takřka na celé množství. Na svatého Martina byl sklad prázdný, za tři dny jsme tak prodali všech dvanáct tisíc vyrobených lahví,“  prohlásil vinař z Velkých Bílovic Vladimír Tetur.

Zbytky letošních zásob zůstaly také obchodníkům. „Když to srovnám s Beaujolais, tak naši vinaři ho úplně převálcovali a mohou být spokojeni. Zájem o Svatomartinské byl enormní, o Beaujolais minimální,“ srovnal letošní sezonu provozovatel vinoték Stanislav Šida.

Letošní zájem o mladé víno se stal pro vinaře jasným signálem. Pro příští rok připraví více než dva miliony lahví. Před pěti lety, když se Svatomartinským vínem začínali, se přitom jako velký úspěch zdálo i 120 tisíc lahví tehdy uvedených na trh.