Brno přehodnocuje svoji účast ve společnosti Brnoparking

Brno - Dostatek parkovacích míst. To slibovala ve volebním programu brněnská ODS. Právě proto náměstek primátora Robert Kotzian (ODS) přehodnocuje vztah ke společnosti Brnoparking, a.s. Brno by dokonce mohlo firmu, která vznikla před šesti lety právě proto, aby vybudovala nová parkovací místa ve městě, opustit. Náměstek Kotzian to uvedl jako možnost v pořadu Události v regionech plus, vysílaném z Brna.

Náměstek primátora Robert Kotzian (ODS) si už nechal zpracovat právní analýzu toho, co by pro město opuštění společnosti Brnoparking znamenalo. Detaily ale zatím prozradit nechce, dokud výsledky analýzy neprojedná Rada města Brna.

Po šesti letech fungování společnosti nepřibylo žádné parkovací místo

Rozhovor s Robertem Kotzianem v pořadu Události v regionech plus (zdroj: ČT24)

Brnoparking, a.s.

Základní kapitál společnosti je 4,9 mil.Kč. Z toho je 489 ks  kmenové akcie na jméno v listinné podobě ve jmenovité hodnotě  10 000,- Kč a 10 ks  kmenové akcie na jméno v listinné podobě ve jmenovité hodnotě  1 000,- Kč. Brno drží akcie v nominální hodnotě 1,7 mil Kč.

Parkování v Panenské, pod Janáčkovým divadlem, na Malé Americe a dalších místech. Takové jsou plány společnosti Brnoparking. Jenže po šesti letech je společný projekt stále v bodu nula. „Pořád se měnily koncepce, město uvažovalo o plné kontrole nad společností, potom ji chtělo i opustit, proto se zatím nepodařilo dotáhnout do konce ani jeden projekt,“ myslí si předseda představenstva Roman Minarovič, který je ve vedení společnosti od poloviny loňského roku. Podle Roberta Kotziana za neúspěch může špatná komunikace s předchozím vedením společnosti. S novým šéfem se přesto od svého nástupu do funkce ještě nesešel.

Stavba parkovacího domu v Panenské je stále na začátku

Nejdále se dostal projekt parkování nedaleko magistrátu. Jenže jeden z účastníků se odvolal, a tak se čeká na schválení nového stavebního povolení.

Podíl města v Brnoparking není nutný

Myslí si to i předseda představenstva Roman Minarovič. Vzápětí ale dodává: „Město ale musí mít jasnou koncepci a s investorem spolupracovat.“ Tu podle něj teď město má. Zda skutečně město akcie společnosti prodá, zatím není rozhodnuto. Kotzian ale chce větší kontrolu města. Možnou spolupráci vidí i v zapojení městské společnosti Brněnské komunikace.

Auta ničí města, říká architektka Eva Jiřičná

Snaha stavět v centrech měst parkovací domy je ale v rozporu s představami některých architektů. Kalkulace, že v budoucnu bude stále více aut a podle toho je potřeba stavět, podle architektky Evy Jiřičné ničí města. Řekla to tento týden při diskusi v Brně. Připomněla, že v Česku nezíská povolení stavebník, který nepočítá s parkováním. V Londýně je tomu dnes už naopak, uvedla.