Automotodrom se chystá na první závod sezóny

Brno - I když provozovatelé brněnského Automotodromu shání peníze pro další roky, letošní motorová sezóna včetně Velké ceny Brna zůstává prozatím zachována. Oproti uplynulému roku už ale z kalendáře Masarykova okruhu z ekonomických důvodů vypadly automobilové závody mistrovství světa Grand Tourismo a Světové série Renault. Organizátoři nyní připravují trať na první událost sezóny, Autochip Tuning Show a Den otevřené dráhy, kdy se okruh otevře 2. dubna široké veřejnosti. Jak samotné přípravy na novou sezónu probíhají, na to jsme se zeptali vedoucího závodní dráhy Josefa Kylara.

 

Je přesně stanoven časový harmonogram, kdy musí být okruh vyčistěn?

Oficiální provoz začíná 1. dubna, ale už na jaře se množí dotazy závodníků, kteří by v případě příznivého počasí chtěli před oficiálním termínem otestovat svá vozidla. Pokud počasí vydrží, tak už od pondělí se budou testovat závodní vozy.

Jak samotná příprava trati na sezónu probíhá? 

Provádíme především čištění povrchu závodní dráhy. Máme tři letištní kartáče, které zapojíme za  traktory. Šířka dráhy je patnáct metrů, takže tři kartáče za sebou musí objet dvě kola. 

Čístí se pouze povrch nebo i okolí? 

Čistí se především povrch, ale i přilehlé plochy, jako jsou obrubníky, zelené koberce v zatáčkách, na které máme speciální vysavač. Uklízíme také výjezdy a nájezdy do boxů, tedy plochy, které nejdou letištním kartáčem vyčistit. 

Jak to vše dlouho trvá? 

Okruh zvládneme vyčistit za dvě hodiny. 

Co nejhůř pouští? 

Pokud se stane nějaká nehoda a z automobilu nebo motocyklu vyteče olejová náplň, tak to nám činí největší problém odstranit. Na olej ale máme speciální techniku. Využíváme takzvaný šampónovač, což je malý stroj, který skvrnu rozpustí v saponátu a následně ji vysaje.

Co třeba čáry od gum? 

To problém není. Naopak, v některých zatáčkách je dobře, že gumové zbytky z pneumatik v zatáčkách zůstanou. Povrch totiž potom není tak kluzký. Je to spíše přínos než nevýhoda.

Jaké závody dráhu nejvíce znečistí? 

Když zde máme závody motocyklových klubů, tak to znečištění není tak velké jako v případě automobilů. Teď na jaře se ale budou testovat hlavně auta, takže nás čeká hodně práce.

Kontrolují vás i jezdci, například Karel Abraham,  jestli jste mu dobře vyčistili domácí trať? 

Žádné takové kontroly nejsou. Ti pracovníci to dělají dlouhá léta a vědí, co je potřeba. Zatím s kvalitou problémy nebyly.

Automotodrom plánuje i zimní provoz

Počínaje příštím rokem neproběhne na okruhu zimní výluka, ale bude se jezdit celý rok nepřetržitě. „Nejdříve pustíme na okruh auta a vyhodnotíme provoz, jestli to povrch dráhy nepoškodí. Bude se jezdit jak na suchém podkladu, tak i pokud napadne sníh,“ uvedl mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana.