Obyvatelé Prahy 8 protestují proti autobusům. Po petici uspořádali demonstraci

Obyvatelé Prahy 8 pokračují v protestech proti zhoršenému životnímu prostředí ve své části města. Dnes ráno se proto část z nich sešla na shromáždění u stanice metra Ládví. Vadí jim, že se okolí stanice stalo přestupním místem, na které denně přijíždí více než stovka autobusů z Mělnicka. Protestující argumentují především tím, že autobusová doprava zhoršuje kvalitu ovzduší a současně upozorňují také na hluk i sníženou bezpečnost v ulicích.

Video Události v regionech (Praha)
video

Protesty proti autobusům na Ládví

Zdroj: ČT24

„Letňany! Letňany!“ Skandovali lidé u stanice metra Ládví mezi sedmou a osmou ráno. Právě na novém autobusovém terminálu u konečné stanice metra C v Letňanech by podle protestujících lidí měly středočeské spoje končit. Jenže například lidem z Neratovic by se cesta do centra Prahy prodloužila o deset minut. „V takovém případě bych raději jezdila do Prahy autem,“ uvedla Markéta Johnová, která z Neratovic přijíždí do zaměstnání. „Pokud bych chtěla cestovat z Letňan do centra, prodlouží se mi ta cesta a to je pro mne problém.“

Petice má přes čtyři tisíce podpisů

Autobusy z Mělnicka končí v Praze 8 od dubna. Tehdy se Mělník a okolí stal součástí pražské integrované dopravy a od té doby trvají protesty místních obyvatel. Do dubna končily autobusové spoje u nádraží v Holešovicích. Obyvatelé sepsali petici, kterou dosud podepsalo přes čtyři tisíce lidí a založili facebookovou skupinu „Ládví není autobusák.“

„Ládví bylo kompromisem mezi požadavky hlavního města Prahy a Středočeského kraje. Jedná se v podstatě o nejbližší stanici metra pro linky z této oblasti,“ uvedl pro ČT24 Filip Drápal, mluvčí společnosti ROPID, která organizuje dopravu v Praze a okolí. Přes protesty lidí ROPID v nejbližších měsících žádné změny nechystá a obyvatelé tedy musí počítat s tím, že se situace nezmění. Chtějí proto v protestech pokračovat a dál šířit svou petici.

 „Odmítáme nynější stav, kdy se sídlištní zastávka, v hustě obydlené rezidenční oblasti Kobylis s mnoha školami, školkami a dětskými hřišti, stala de facto autobusovým terminálem, a kdy sousední Ďáblice s památkovou zónou byly degradovány na vytíženou tranzitní tepnu,“ stojí v petici.

„Takto nebyla tato sídelní čtvrť nikdy koncipována, zvýšená frekvence příjezdů a odjezdů autobusů snížila přehlednost dopravní situace, zvýšila četnost porušování dopravních předpisů a dochází k častému ohrožení plynulosti a bezpečnosti provozu a pohybu chodců. Došlo k významnému navýšení autobusové dopravy zejména v ulicích Střelničná a Ďáblická a zhoršení životního prostředí v dotčených oblastech hlukovou a emisní zátěží,“ pokračuje text petice.