Blanka není tunel, vzkazuje Pražanům Metrostav

Stavební společnost Metrostav spustila několik dní před otevřením pražského tunelového komplexu netradiční kampaň. S odkazem na kontroverze kolem problematické stavby Pražanům vzkazuje: „Blanka není tunel.“ Hlavní město se o tom má přesvědčit 20. září, kdy chce magistrát do Blanky pustit auta.

Nová informační kampaň Metrostavu
Zdroj: blankenitunel.cz

„Kampaní chceme veřejnosti osvětlit, jak to bylo s výstavbou Blanky, kolik skutečně stála a co způsobilo skluz v jejím otevření,“ řekl mluvčí stavební firmy František Polák. Podle údajů na webu blankanenitunel.cz se stavba oproti původnímu předpokladu prodražila o osm miliard.
Firma operuje s cenou 37 miliard korun, která nezahrnuje náklady na napojení Blanky na křižovatku Malovanka a na Strahovský tunel (dalších šest miliard). Za nárůstem ceny prý stojí nejen dodatečné náklady, ale i růst inflace a změny v DPH.

„Myslíme si, že bylo řečeno příliš mnoho nepřesností a zkreslených údajů, které na konci výstavby chceme vyvrátit. Přijde nám to jako ten nejvhodnější moment pro nápravu mýtů a polopravd,“ doplňuje mluvčí Metrostavu. V následujících dnech se lidé s reklamou setkají i ve vagonech metra, na zastávkách MHD, ale i na sociálních sítích.

Čím se Metrostav chlubí?

  • Připomíná, že Blanka je nejdelším tunelovým komplexem v České republice a nejdelším městským tunelovým komplexem v Evropě.
  • Upozorňuje na speciální osvětlení, které řidičům nezpůsobuje světelný šok, ale umožní přivyknout na světelné podmínky v podzemí.
  • Na bezpečnost a plynulost provozu podle webu nonstop dohlíží videodohled a videodetekce. V případě nouzového volání z SOS výklenku příslušná kamera ihned upozorní dispečera.
  • Kamery automaticky upozorňují i na případné chodce, kolony, havárie nebo vozidla v protisměru.

Hlavní město zatím žádnou kampaň nemá a nic podobného ani nechystá. „Praha bude informovat občany o změnách v dopravě a poskytne informace, které budou sloužit k co nejlepší orientaci v jednotlivých tunelech, respektive u vjezdů a výjezdů. Nepůjde však o žádnou rozsáhlou kampaň za použití billboardů,“ řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Informovat prý chce prostřednictvím médií, na webu a prostřednictvím informační brožury.