Armáda považuje Kozí dráhu za důležitou

Děčín – Kozí dráha, na které od počátku platnosti letošního jízdního řádu nejezdí pravidelné vlaky, je důležitá pro armádu. Kvůli nedalekému výcvikovému prostoru chce, aby zůstala trať z Děčína do Oldřichova u Duchcova zachována přinejmenším do stanice Libouchec.

Na trať, kterou České dráhy uvádějí v jízdním řádu pod číslem 132, dnes po několika týdnech opět vyrazil vlak. Motorový vůz jedoucí do Jílového u Děčína zaplatili starostové obcí ležících u trati, kteří již delší dobu protestují proti politice kraje, který nechce železniční dopravu na této trati platit – a tedy ji ani neobjednává. Příště se tak vlak na kozí dráhu zřejmě vydá v prosinci, kdy chtějí starostové znovu objednat mimořádný spoj.

Kraj trať nechce, ministerstvo a armáda ano

Ústecký kraj se navíc pokusil Kozí dráhu zcela zrušit kvůli dálničnímu přivaděči, který měl vést místy, kde jsou dnes koleje. Tomu zabránilo ministerstvo životního prostředí.

Do sporu se nyní vložila armáda, respektive ministerstvo obrany. To si rovněž nepřeje, aby Kozí dráha zmizela. „Důvodem je stanice Libouchec, která je nejbližší železniční stanicí od vojenského výcvikového prostoru Tisá. Aby bylo možné přepravovat osoby a materiál do vojenského prostoru, musí být funkční i železniční trať,“ řekl Jan Pejšek z tiskového odboru ministerstva obrany.

Vlaky nadále jezdit nebudou 

Svým stanoviskem potěšili vojáci starosty z okolí Kozí dráhy, ale nezměnili stanovisko kraje, který nechce mít vlaky na trati mezi Děčínem a Oldřichovem. „Rada Ústeckého kraje schválila dlouhodobou koncepci rozvoje železniční dopravy a v této koncepci nepočítáme s objednáním dopravy na této trati,“ uvedl krajský radní pro dopravu Milan Franc.

Pokud by ovšem vojáci chtěli vypravit železniční transport do Libouchce, musela by nejdříve Správa železniční dopravní cesty opravit úsek za Jílovým u Děčína. Dále totiž kvůli špatnému stavu trati vlaky nesmějí. Navíc leckde chybějí i kolejnice a další vybavení potřebné k provozu, které odnesli zloději kovů.