Příjezdy do Prahy ovládnou stavbaři, pracovat budou na D1 i části okruhu

Praha – Začátek stavební sezony na dálnicích hrozí ochromením Prahy. Ředitelství silnic a dálnic chce začít opravovat východní část Pražského okruhu mezi Satalicemi a Běchovicemi a současně také navázat na loňské práce na dálnici D1 mezi Chodovem a Nupaky. Problematický tak bude příjezd do Prahy od jihovýchodu (D1), východu (D11) a částečně i severovýchodu (R10).

Na dálnici D1 mezi 2. a 8. kilometrem nechá ŘSD vyměnit povrch vozovky ve směru na Prahu a také svodidla. Práce začnou v dubnu. Omezení naváže na loňskou rekonstrukci druhé poloviny dálnice v témže úseku. Uzavírka jednoho jízdního pruhu v každém směru pravidelně působila před Prahou kolony. Silničáři letos doporučují rozkopaný úsek objet po Pražském okruhu nebo dálnici opustit již na říčanském sjezdu. „Daleko větší obavy budeme mít na navazujícím šestipruhovém úseku směrem na Brno, který již nelze jednoduše objet,“ poznamenal vedoucí odboru výstavby dálnic Jan Hoření.

D1 ale nebude jediná páteřní komunikace mířící do Prahy, kde hrozí od dubna řidičům velké zdržení. Totéž platí i pro silnice a dálnici ústící na východní část Pražského okruhu mezi Satalicemi a Běchovicemi. Práce potrvají rok a dva měsíce, k dispozici by měly zůstat dva pruhy v každém směru díky využití středního dělicího pásu.

V provozu je od roku 1993, podle ŘSD již nejsou v dobrém stavu vozovky ani mostní římsy či dešťová kanalizace a dopravní značení je zastaralé. Oprava má úsek také připravit na výhledové zvyšování zátěže. Dnes mezi Stalaicemi a Běchovicemi projíždí denně na 85 tisíc aut. V roce 2040, kdy by již mohly být hotové i navazující části okruhu, by tudy podle propočtů mělo denně jezdit až 150 tisíc vozidel.

Oprava 3,8 kilometru dlouhé východní části Pražského okruhu bude stát 269 milionů korun, ŘSD na ni vybrala konsorcium firem PORR, Strabag a SAT. Práce na D1 přijdou na 157 milionů, zajistí je společnosti Eurovia a Colas.