Plzeň má nejmodernější depo v Evropě

Plzeň – Plzeň má nové depo městské dopravy za 1,2 miliardy korun. Jedna z nejmodernějších staveb v Evropě byla uvedena do ostrého provozu. Nové zázemí nahradilo kapacitně nevyhovující starou vozovnu v Cukrovarské ulici. Jde o jeden z největších tzv. PPP projektů v Česku. Radnice se zadlužila na devětadvacet let. Za stavbu, opravy a údržbu zaplatí téměř dvanáct miliard.

Depo pro zhruba 350 vozů Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) začalo dnes naplno fungovat v areálu plzeňské Škody. Je to o rok dříve oproti plánu, řekl Josef Bernard, generální ředitel Škody Transportation, jejíž firma Škoda City Service od ledna 2013 zajišťuje servis vozidel plzeňské hromadné dopravy. Třicetiletý kontrakt na údržbu, opravy a stavbu depa je za téměř 12 miliard korun. 

Nejmodernější opravárenský areál pro vozy městské hromadné dopravy v Česku přišel na 1,2 miliardy korun. Jde o jeden z největších projektů partnerství veřejného a soukromého sektoru, takzvaný PPP projekt, v ČR. Nové depo nyní slouží 112 autobusům a 86 trolejbusům. Podle Bernarda Škodovka uspoří městu a dopravnímu podniku na servisu za 30 let miliardu korun a na stavbě a financování další miliardu. 

Staré depo v Cukrovarské ulici mělo pět hektarů. Nové má téměř třikrát víc. Zmatky s parkováním jsou minulostí, víc místa mají i technici. „Každý autobus, který jde do opravy, má své místo, takže nalézt autobus, který jde do opravy, je snazší než ve staré vozovně,“ komentoval mistr údržby autobusů Martin Trmota. Lepší komfort ale pocítí i cestující. „Mytí vozů bude probíhat ve vyšší frekvenci a čistota vozů bude první pozitivní změnou,“ uvedl generální ředitel PMDP Michal Kraus. 

Plzeň má nové depo hromadné dopravy (zdroj: ČT24)

Změna je to i pro radnici. Ta teď bude za servis vozidel splácet třicetiletý kontrakt za dvanáct miliard korun. Podle Bezpečností informační služby je taková zakázka riziková a může vytvářet korupční prostředí. Od dubna tak depo prověřuje i protikorupční policie. Plzeňská radnice zprávu BIS považuje za nepodloženou a splácení miliardového dluhu by v následujících devětadvaceti letech nemělo městskou kasu výrazně zatížit. 

„Ve zprávě BIS jsem nenašel žádnou konkrétní informaci, žádný fakt, který by potvrdil oprávněnost jejich tvrzení. Ve světě jsou projekty obdobného typu naprosto běžné a zákazníci požadují po výrobcích čím dál častěji 30letý servis,“ dodal Bernard.