S rozšiřováním podniků obcím v okolí přibývá kamionů

Česká Třebová - Obce okolo České Třebové si stěžují na velké množství kamionů, které zatěžují místní silnice. Situace se zhoršila s otevřením kontejnerového překladiště firmy Metrans. Podle kritiků objem dopravy několikanásobně převýšil počty kamionů, o kterých vedení společnosti původně mluvilo. Zvýšené zátěže se bojí i obce a města v okolí závodu Škoda Auto v Kvasinách v souvislosti s jeho rozšířováním výroby. Žádají proto nové obchvaty i investice do silnic.

„Vznikají obrovské dopravní komplikace. Podle dostupných informací se má překladiště ještě zdvojnásobit a nám tu hrozí soustavná fronta kamionů. Budeme muset být velmi razantní,“ říká litomyšlský místostarosta Vojtěch Stříteský (nez.). „Na druhou stranu ale musíme říct zaplaťpánbůh, že sem přišel ten investor, protože přináší nejenom do města Česká Třebová, ale do celého regionu práci,“ říká starosta České Třebové Jaroslav Zedník (TOP 09).

Značky omezující průjezd dlouhých kamionů prý řidiči nerespektují

S kamionovou dopravou mají potíže i jiné obce. „Silnice u nás s bídou splňuje parametry druhé třídy, jsou tu samé zatáčky, nemáme chodníky. V drtivé míře jezdí kamiony přes nás. Díky letošní mírné zimě možná nedošlo k nějaké tragédii, když u nás ale chumelí a je náledí, je to velký problém,“ říká starosta Němčic Josef Racek. Desítky kamionů projíždějí i obcí Rybník. Starosta Rybníka Jiří Hrdlička (nez.) doufá, že problém vyřeší budoucí rychlostní silnice R35. V Semaníně už místní sepsali i petici. Značky, které zakazují průjezd kamionů delších než deset metrů, tu řidiči podle starostky nerespektují. O stížnosti se zajímá vedení kraje.

Kontejnerové překladiště firmy Metrans
Zdroj: ČT24

Firma chystá další rozšíření

Firma Metrans zprovoznila překladiště na začátku loňského roku a plánuje další rozšíření. Výkonný ředitel překladiště Miroslav Kotrba podotkl, že kdyby už existoval obchvat Litomyšle, problém by neexistoval. „Zavázali jsme se k tomu, že pouze méně než jedna sedmina bude jezdit po silnici, což dodržujeme. Silnice první třídy k nám přímo nevede, musí se jezdit po dvojkách a trojkách. Kdyby jela vozidla z Prahy, najedou víc kilometrů, zatížíme tím silnice v republice třetinově,“ řekl Kotrba.

Zvýšené zátěže se bojí i starostové v okolí závodu v Kvasinách

Obavy z dalších kamionů na silnicích mají i starostové měst a obcí na Rychnovsku, a to kvůli rozšíření závodu Škody Auto v Kvasinách. V souvislosti s výrobou nového modelu vozu volají po nových silnicích a obchvatech. Například Rychnov nad Kněžnou se obávají toho, že zvýšená doprava na trati v souvislosti s rozšířením výroby automobilky bude znamenat kolony aut. Jedna z již jasných investic do infrastruktury, které si rozšíření výroby žádá, je 750 milionů do trati Týniště – Solnice, jejíž kapacita by se měla zdvojnásobit.