Sliby v realitu? Léta odříkaná zastávka Kačerov má stavitele

Praha – Během několika dnů začne v pražské Michli stavba nové železniční zastávky Praha-Kačerov. O jejím vzniku se hovořilo léta a nyní se stává skutečností. Správa železniční dopravní cesty vybrala dodavatele stavby, ta by měla být hotová do konce roku. Pražská společnost Ropid již dříve oznámila, že by na Kačerově kromě vlaků z Prahy do Čerčan a Dobříše mohly zastavovat také spoje nové městské železniční linky z Radotína do Běchovic.

Na Kačerově zastavuje metro, městské i regionální autobusy, ale k tomu, aby šlo o plnohodnotný dopravní terminál, zde něco chybí – zastávka na železniční trati, která vede přímo pod Michelskou ulicí. Již v dubnu se to ale začne měnit. „Smlouva na stavební práce byla podepsána minulý týden a během několika dní by se na stavbě mohlo začít pracovat,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. V tendru SŽDC zvítězil Metrostav, za svoji práci bude chtít 17 milionů korun.

Kačerovská železniční zastávka by měla umožnit přímý přestup z metra či autobusů, lidé se na ni dostanou prodloužením podchodu pod Michelskou ulicí. Ležet bude na trati mezi Vršovicemi a Krčí. Zprvu na ní budou zastavovat vlaky linek S8 a S80 Praha – Čerčany/Dobříš, které umožní rychle dojet z Kačerova do Modřan, Braníka, Vršovic nebo na hlavní nádraží, kam však jezdí i metro. Kačerovská zastávka již je s poznámkou „od vyhlášení“ uvedena i v jejich jízdním řádu. Na Kačerově by ale brzy mohly začít zastavovat i jiné vlaky. Pražský Ropid má v plánu vytvořit síť nových městských železničních linek, kačerovskou zastávkou by mělo procházet tangenciální spojení Radotín – Běchovice.

V Praze vzniká kromě Kačerova ještě jedna nová železniční zastávka v Podbabě, hotová má být do podzimu. V jejím případě však nepůjde o rozšíření dosavadní sítě, protože na ní vlaky budou zastavovat namísto původního bubenečského nádraží. Na podzim potom má začít stavba nové zastávky Běchovice-střed, která vznikne u centra této městské části asi kilometr od původního nádraží, jež slouží především lidem z běchovické kolonie Nová Dubeč. „Zastávka vzniká jako součást výstavby železničního koridoru Prahy – Česká Třebová, kterou připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). V rámci rekonstrukce trati tak vzniknou nejen nástupiště, ale i podchody. Zároveň zůstane zachována původní zastávka,“ uvedl náměstek pražského primátora Jiří Nouza (TOP 09).

Výhledově mají ve městě vzniknout také zastávky Eden a Zahradní Město. Podobně jako v případě Podbaby ale půjde spíše o náhradu dosavadní zastávky ve Strašnicích než o rozšíření sítě. Jejich stavba ale přijde na řadu až při modernizaci IV. tranzitního koridoru mezi Hostivaří a hlavním nádražím.