Kontroverzní kluziště pod Joštem v Brně vydělalo i bez auta na kašně

Kluziště na Moravském náměstí v Brně, které spravovala městská část Brno-střed, skončilo v černých číslech. Finální bilanci poskytl České televizi úřad městské části. Ta vydělala provozem kluziště 128 tisíc korun i přesto, že z místa v průběhu sezony zmizela reklama hlavního partnera.

Kluziště pod Joštem
Zdroj: ČTK Autor: Václav Šálek

Náklady na provoz kluziště pod Joštem se vyšplhaly na víc než milion šest set tisíc korun, výnosy ze vstupného a půjčovného ale tuto částku o víc než sto tisíc překonaly. Kluziště neprodělalo i přesto, že z kašny uprostřed zmizel automobil hlavního reklamního partnera. „Naším cílem nebylo generovat zisk. Provozní náklady uhradil zisk ze vstupného a my jsme s tímto výsledkem spokojeni,“ řekla mluvčí MČ Brno-střed Kateřina Dobešová.

Bilance provozu Brusláku na Moravském náměstí
Zdroj: ČT24

Auto na kašně rozvířilo v zimě diskuse o vhodnosti podobné reklamy v centru města. Nakonec musel organizátor z kluziště vůz odstranit.

Co vyúčtování provozu kluziště nezahrnuje, jsou náklady na pořízení plochy. Tu za dvanáct milionů korun koupilo spolu s centrální městkou částí město Brno. „Naším cílem rozhodně není splácení investice, je to veřejná služba, děláme to pro občany,“ vysvětlila Kateřina Dobešová. Bruslák navštívilo v zimě zhruba sedmnáct tisíc platících návštěvníků a několik tisíc dětí do šesti let, které bruslily zdarma.

Kluziště pod sochou Jošta vyroste i na začátku letošní bruslařské sezony. Městská část chystá drobná vylepšení kluziště, přistaví například šatny a přidá lavičky na přezouvání. Až do roku 2025 by s organizací měla pomáhat společnost Meeting zone, vyplývá to ze smlouvy.

Smlouva o spolupráci MČ Brno-střed a Meeting Zone 502.88 KB