Ostravu čekají dopravní komplikace. Uzavře se část klíčové Rudné

Úsek velmi frekventované spojnice Rudné mezi ulicemi Frýdecká a Místecká se na přelomu prvního a druhého čtvrtletí tohoto roku až do jeho konce uzavře. Silnice bude v jednom směru neprůjezdná kvůli opravám mostu. Pro kamiony pak bude vjezd zakázán úplně.

Video Dopravní omezení na Místecké a Rudné
video

Dopravní omezení na Místecké a Rudné

Řidiči budou muset jezdit po osmikilometrové objížďce, zjistil redaktor České televize Tomáš Indrei. Podle zjištění České televize bude průjezdný pouze úsek Rudné ve směru z Havířova do Ostravy, ani zde ale neprojede nákladní doprava.

 

„Objížďka povede přes Místeckou ulici, přes Frýdlantské mosty, ulicí Na Karolině a Frýdeckou,“ dodal Tomáš Indrei.

Výjimku dostanou pouze vozidla integrovaného záchranného systému, která projedou uzavírkou v obou směrech. Řidiči totiž budou mít po ruce dálkové ovládání semaforů a budou si proto moci po určitý čas zastavit dopravu.

Další omezení dopravy: oprava mostu nad Místeckou 

Dopravní situaci v Ostravě komplikuje také již od počátku února probíhající oprava mostu nad Místeckou ulicí. Jeho rekonstrukce bude trvat do konce roku. „Cena se bez DPH odhaduje na 22 milionů korun,“ oznámil mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Oprava mostu komplikuje dopravu u centra Ostravy. Silnice je spojnicí Frýdku-Místku a jižních částí Ostravy s centrem města. Slouží zároveň jako přivaděč na dálnici D1 a je jednou z nejrušnějších silnic v krajském městě. Doprava pod mostem bude v každém směru svedena ze dvou do jednoho pruhu, a je tak možné, že se zejména v době dopravních špiček budou v místě tvořit kolony.

Uzavírka mostu se týká příměstských a dálkových autobusů, které po něm přijíždějí k ústřednímu autobusovému nádraží. Z informací krajského úřadu vyplývá, že autobusy budou muset jet objížďkou až za Frýdlantské mosty a k autobusovému nádraží se vrátí z opačného směru.

Studecký upřesnil, že most je potřeba opravit, protože některé části už jsou opotřebované a je potřeba je vyměnit. „Samotná oprava spočívá ve výměně vozovkového souvrství včetně hydroizolace, výměně ložisek, výměně zádržného systému a mostních závěrů a provedení sanace spodní stavby,“ uvedl Studecký. Most bude opravovat společnost Makos.