Ostře sledované referendum

ČT24

ČT24
čtvrtek 18. září 2014 Kryštof

Staré sídlo elektrických podniků čeká rekonstrukce

Velikost textu:

Praha – Bývalý palác elektrických podniků v pražských Holešovicích jeho vlastník společnost Bubenská 1 rekonstruuje. Funkcionalistická budova, která stojí mezi kostelem sv. Antonína a dopravním terminálem Vltavská, podle majitele nevyhovuje současným požadavkům, část prostor dokonce je kvůli nedostatečné údržbě nepoužitelná.

Budova Elektrických podniků hl. m. Prahy
Budova Elektrických podniků hl. m. Prahy

Majitel památkově chráněného paláce, který vznikl ve 30. letech minulého století jako sídlo pražských elektrických podniků (předchůdce dnešního dopravního podniku, ale také Pražské energetiky a dalších firem), oznámil svůj záměr v informačním systému EIA, rekonstrukci chce zahájit příští rok na jaře a skončit o rok později. "Záměr řeší rekonstrukci budovy bez zásadních změn jejího objemu. Rovněž stávající účel užívání stavby se bude měnit jen okrajově," uvedl autor oznámení EIA Bohumil Sulek. Polikliniky v zadním traktu budovy se rekonstrukce netýká. Plány společnosti Bubenská 1 ale ještě musí schválit radnice Prahy 7 i pražský magistrát.

Palác elektrických podniků nikdy neprošel velkou rekonstrukcí. Jeho stav považuje současný majitel za nevyhovující a neodpovídající moderním standardům. To prý způsobuje, že nelze využít všechny prostory. "Údržba objektu byla nahodilá a nesystematická, což způsobilo, že části budovy jsou z hlediska stavebně-technického stavu zcela zdevastované a nefunkční," stojí v dokumentu EIA. Zároveň není vyřešeno parkování.

Historická budova od architektů Josefa Kříže a Adolfa Benše proto dostane dvojité podlahy, novou fasádu a okna – místo zdvojených dřevěných budou hliníková. Opravou projdou také sklobetonové střechy, kde budou vyměněny rozbité či chybějící luxfery. Obvodový plášť dělníci sundají až na nosnou železobetonovou konstrukci, kterou zkontrolují a případně opraví a budovu zateplí. Rekonstrukce se dotkne i základů budovy. "Základové patky pod sloupy jsou z hlinitanového betonu a v současnosti nesplňují požadavky na únosnost," uvedl autor oznámení EIA. Problém s parkováním chce vlastník budovy vyřešit stavbou garáže pro 144 automobilů.

Palác přestal dopravní podnik definitivně využívat po roce 2000, kdy se jeho vedení přestěhovalo do Karlína, opustily ho i další následnické firmy někdejších Elektrických podniků hl. m. Prahy. Potom palác získala developerská společnost Orco, která pro její správu vytvořila dceřinou firmu Bubenská 1. Kromě kanceláří a polikliniky jsou součástí paláce také kulturní sály a jejich zázemí, kde působilo Kulturní centrum Vltavská, které ale zrušila radnice Prahy 7 kvůli velké ztrátě.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.