Omezení na D1 u Jihlavy změnilo podobu, práce začaly na krajnicích

Jihlava – Ranní špičku postihl začátek prací v odstavných pruzích na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Stavbaři dosud přestavovali středový pás, byl uzavřen levý pruh a jezdilo se pravým a odstavným. Nyní upravují dálnici tak, aby se naopak začalo jezdit v pravém a levém pruhu, ovšem v užším profilu než obvykle. Kvůli úpravě značení proto svedli dopravu ve směru na Prahu pouze do pravého pruhu, později naopak pouze do levého. Práce v tomto směru skončily po deváté dopoledne. Začátek podobných úprav ve směru na Brno zdržel déšť, podle policie potom jejich průběh nezpůsobil problémy.

U Větrného Jeníkova a Jihlavy začíná další část prací, dělníci se proto stěhovali z prostředka dálnice na její okraje. „Střední pás je rozdělen,“ podotkl vysočinský radní pro dopravu Libor Joukl. Kvůli změně dopravního značení se postupně v každém směru jezdilo pouze jedním pruhem. Úpravy ve směru na Prahu začaly v šest ráno a postihly ranní dopravní špičku. Po zúžení se na dálnici vytvořila kolona vozidel, která se postupně rozrostla až na sedm kilometrů.

Zahájení prací v opačném směru poznamenal déšť, začaly proto se zpožděním a skončily podstatně dříve, než silničáři očekávali – kolem druhé odpoledne. Podle policie nezpůsobila krátkodobá uzavírka jednoho pruhu žádné velké komplikace.

Mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem je po úpravách obousměrně veden provoz ve dvou úzkých pruzích (o šířce 3,25 a 2,5 metru) s nejvyšší rychlostí 80 km/h. Ve směru na Prahu potrvá tato podoba uzavírky do 30. května, v opačném směru do 14. června. Tím však práce zdaleka neskončí, modernizace každého úseku je plánována na více než rok, její klíčovou součástí bude uzavírka celého jednoho jízdního pásu.

Rozhovor s Liborem Jouklem a Ivo Grubbauerem (zdroj: ČT24)