Ani podzim neplatí. V Brně znovu odkládají systém rezidentního parkování

Systém rezidentního parkování v Brně se znovu odkládá. Magistrát ho chtěl spustit od podzimu v pilotním provozu v nejužším centru města. Na fungování proto žádal dotaci od ministerstva dopravy. Úspěšný ale nebyl.

Parkování v Brně
Zdroj: ČTK Autor: Igor Zehl

Brno nezískalo dotaci ve výši 80 milionů korun z dotačního programu  vypsaného ministerstvem dopravy. To dotaci neschválilo s tím, že není jasné, zda bude mít systém přínos pro zlepšení parkování ve městě.

„Rozhodnutí ministerstva dopravy není dobré. Město je připraveno, pokud se na tom příští týden na vedení města dohodneme, financovat projekt z městských prostředků,“ řekl náměstek brněnského primátora Matěj Hollan. Celkové náklady jsou asi 120 milionů korun. 

Systém má fungovat příští rok 

Rezidentní parkování plánuje vedení brněnského magistrátu od svého nástupu, tedy už tři roky. Termínů zavedení bylo hned několik. Jaro 2016, květen 2017 a jako poslední termín letošní podzim. 

Video Události v regionech (Brno)
video

Plány na zavedení rezidentního parkování

Zdroj: čt24

Nový termín zavedení je rok 2018, zkoušet se má právě v pilotní zóně úzkého historického centra. Za touto hranicí by měli být lidé rozděleni do tří kategorií a podle nich mít po zaplacení poplatku povolení v oblasti zaparkovat.

Na podzim letošního roku se přitom počítalo se spuštěním systému v centru města ohraničeném ulicemi Benešova, Nádražní, Divadelní, Rooseveltova, Moravské náměstí, Joštova a Husova. Postupně se k rezidentnímu parkování mají přidávat i další městské části, které s jeho zavedením souhlasí.

Městské části zatím váhají

Původně se k systému chtělo připojit 11 z 29 brněnských částí. Teď už jsou si ale stoprocentně jisté jen dvě z nich. Ostatní váhají.

Výběr parkovného a dodržování pravidel se bude kontrolovat za pomoci dohledových kamer, parkovacích automatů a mobilní aplikace pro rezidenty a abonenty.

„Výhody rezidentního parkování spočívají v regulaci dopravy. Nevýhody je možné spatřovat v tom, že vymýtíme spoustu lidí, kteří jsou pro fungování města také důležití, třeba studenti. Musí se proto opravdu dobře spočítat, ve kterých městských částech ho má smysl zavádět,“ řekl Michal Radimský z Ústavu pozemních komunikací VUT Brno.