Přibližně 1,2 miliardy korun bude stát obchvat slezského Krnova, jehož výstavba právě začíná. Je součástí trasy I/11 - I/57 spojující hranice s Polskem, Krnov, Opavu a Ostravu. Odvede dopravu z města, jehož obyvatelé trpí vlivy nadměrného provozu. Podle místostarosty města Jana Krkošky (ANO) bude mít obchvat i příznivý vliv na místní životní prostředí.
Stavba obchvatu Krnova začíná. Z centra města odvede tisíce automobilů
Silnice I/57 je součástí významné mezinárodní trasy Ostrava - Opava - Krnov - Bartultovice, která vede po silnicích I/11 a I/57 k mezinárodnímu hraničnímu přechodu v Bartultovicích, jenž má na polském území vazbu na silnici 413 do Prudniku.
Zástupci ŘSD předpokládají, že po vybudování obchvatu na něj bude převedeno až 4830 aut denně. Výstavba obchvatu Krnova souvisí s otevřením hraničního přechodu v Bartultovicích na Bruntálsku. Přechod je určen především pro nákladní automobilovou dopravu. Automobilový provoz silně zatížil obce na trase vedoucí k hranicím.
Jedna z hlavních dopravních staveb regionu
Obchvat patří mezi nejvýznamnější a nejdražší stavby v regionu. „Jeho stavba má trvat čtyři roky, délka bude osm kilometrů,“ zjistil redaktor České televize Tomáš Indrei.
„Centrum Krnova v současné době protínají dvě silnice, které jsou hodně vytížené. Denně přes ně projede na 13 tisíc vozidel, která mají vliv na životní prostředí i bezpečnost chodců,“ sdělil krnovský místostarosta.
Automobily budou podle něj na dokončený severovýchodní obchvat Krnova najíždět po silnici od Opavy v Petrově Dole. Silnice pak povede podél hranic s Polskem. „Sjíždět budou na komunikaci 1/57 v krnovské části Chomýž,“ dodal Jan Krkoška.
Dokončená stavba bude mít mimo jiné deset mostů a čtvero protihlukových stěn. „Samostatně stojící domy dostanou nová protuhluková okna,“ doplnil místostarosta. „Bezmála osmikilometrový úsek vyjde na 1,2 miliardy korun,“ sdělila Nina Ledvinová.
Pracuje se na Novojičínsku i v Mošnově
Mezi další klíčové dopravní stavby, které vznikají v moravskoslezském regionu, patří zahájení prací na silnici I/58 Příbor - Skotnice. Úsek dlouhý 2,9 kilometru přijde bez DPH na 439 milionů korun, jeho součástí bude i tunel pod příborskou částí Prchalov.
Trasa odvede dopravu ze středu obce Skotnice a spolu s obchvatem Mošnova, jenž na ni bude navazovat, napojí Letiště Leoše Janáčka Ostrava a mošnovskou průmyslovou zónu na dálnici D48. Silnici postaví společnost Eurovia CS, hotova by měla být do srpna 2020.
V Opavě pak pokračuje stavba části obchvatu. Po dokončení ulehčí centru města. Východní etapa severní trasy se má budovat ještě asi 2,5 roku a vyjde přibližně na půl miliardy korun.