Železničáři zruší nebezpečný přejezd ve Vracově, na kterém minulý týden zemřel řidič

Policie a Drážní inspekce dál vyšetřují tragickou nehodu na přejezdu ve Vracově na Hodonínsku. Osobní auto tam před týdnem vjelo pod vlak, jeho řidič na místě zemřel. Nešlo přitom o první nehodu v daném úseku. Dvoukolejný přejezd je opatřený jen světelnou signalizací bez závor. Správci železnice počítají za pět let s rekonstrukcí tratě. Jeden přejezd úplně zruší.

Železniční přejezd ve Vracově bez závor
Zdroj: ČT24

Neštěstí se stalo na přejezdu ve Vracově před týdnem kolem půl jedenácté dopoledne. Vlak přijížděl od Kyjova. Na přejezdu mu zkřížil cestu řidič osobního auta. Vlak před sebou tlačil auto asi 200 metrů. Jeho řidič na místě zahynul.

Nehodu šetří policie a Drážní inspekce. „Přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti, je vysoká pravděpodobnost, že selhal člověk,“ řekl ředitel Územního inspektorátu Drážní inspekce Josef Dvořák.

Ve Vracově jsou železniční přejezdy tři. Dva nedaleko od sebe, třetí u nádraží. Všechny jsou opatřeny světelnou signalizací, chybí jim ale závory. Podle Vracovských je riskování na zdejších přejezdech na denním pořádku. „Místní nebo ti pravidelně projíždějící to tu občas poruší, protože ta doba čekání je tu dlouhá,“ řekl starosta Vracova Jaromír Repík (nez.). Vážná nehoda minulý týden tak nebyla první. Pod vlak vjel řidič osobního auta i před dvěma lety.

Nehoda na přejezdu ve Vracově v lednu 2015
Zdroj: Drážní inspekce

Přejezdům ve Vracově končí životnost

„Velmi rizikové je to, že to jsou to dvoukolejné přejezdy, které by měly mít za normálních okolností závory. Ty jsou na tomhle typu přejezdu samozřejmostí,“ řekl Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu. Signalizační zařízení jsou ale staršího typu a podle původních předpisů mohou být v provozu, dokud jim nedojde životnost. Správa železniční a dopravní cesty jejich modernizaci plánuje v horizontu pěti let. Přejezd, na kterém se minulý týden stala nehoda, zruší.

„SŽDC plánuje rekonstrukci traťového úseku Kyjov – Veselí n. M., jejíž součástí je modernizace zabezpečovacího zařízení na většině přejezdů. Při rekonstrukci se počítá s přeložkou železniční tratě i silniční komunikace a zrušením přejezdu P 7939.“

Kateřina Šubová

mluvčí SŽDC

Podle Drážní inspekce se letos na českých přejezdech stalo už 95 nehod. Jde ale o nejnižší počet za posledních 10 let.