Mošnovská průmyslová zóna se napojí na dálnici D48. Začala stavba klíčového úseku I/58

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo na Novojičínsku stavbu silnice I/58 Příbor - Skotnice. Úsek bude dlouhý 2,9 kilometru, přijde bez DPH na 439 milionů korun a jeho součástí bude i tunel pod příborskou částí Prchalov.

Nová silnice odvede dopravu ze středu obce Skotnice a spolu s obchvatem Mošnova, jenž na ni bude navazovat, napojí Letiště Leoše Janáčka Ostrava a mošnovskou průmyslovou zónu na dálnici D48. Silnici postaví společnost Eurovia CS, hotova by měla být do srpna 2020.

Z hlediska kraje je důležité nejen to, že se ulehčí dopravě tady v okolí, ale především to, že se propojí letiště s dálnicí, protože to je jeden z požadavků potenciálních investorů, kteří k nám do průmyslové zóny Mošnov chtějí přijít. A samozřejmě to souvisí s naším plánem využít letiště k účelu cargo služeb.
Ivo Vondrák
moravskoslezský hejtman

Skotnická starostka Anna Mužná řekla, že obec na stavbu čeká už dlouho. „V současné době podle posledního sčítání dopravy projede obcí průměrně zhruba necelých 13 000 aut denně. Současná silnice I/58 rozděluje Skotnici na dvě části, takže určitě to výrazně pomůže, odlehčí dopravu a dojde ke zklidnění,“ uvedla Mužná.

Jednou z nejkomplikovanějších částí stavby bude tunel pod Prchalovem. „Bude to hloubený tunel. Je to vlastně otevřená jáma, kde se vybetonuje tunel a bude zasypán. Není to klasické ražení tunelu,“ řekl vedoucí úseku výstavby ostravské správy ŘSD Lubomír Hýbl.

Navazující obchvat Mošnova by se podle něj, pokud vše půjde dobře, mohl začít stavět do dvou let. „Je požádáno o územní rozhodnutí, zpracovávají se podklady pro posudek EIA. Když budeme mít stavební povolení, začne se s výkupy,“ řekl Hýbl.

V regionu se čile staví

V regionu nadále pokračuje stavba úseku dálnice D48, která před několika týdny začala na Novojičínsku. Silničáři již kolem ní budují nové objízdné trasy. „Do konce roku musejí být hotovy,“ poznamenal redaktor České televize Tomáš Indrei.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) také buduje obchvat v Opavě, kde dělníci zhotovují mostní konstrukce. Východní etapa severní trasy se má budovat ještě asi 2,5 roku a vyjde přibližně na půl miliardy korun.