ŘSD nabídlo odškodné za zrušený sjezd z D3 u Tábora

Ředitelství silnic a dálnic nabídlo odškodnění třem majitelům budovy táborského motocentra za to, že přijdou o možnost přijíždět k objektu po dokončení rekonstrukce dálnice D3. Podle informací České televize by dohromady měli dostat 7,5 milionu korun. ŘSD očekává odpověď do konce července. Po získání stavebního povolení by se mohla dálnice u Tábora otevřít do čtyř měsíců.

Video Události v regionech (Praha)
video

ŘSD nabídlo odškodnění majitelům táborského motocentra

Kolem Tábora by měla vést dálnice, ale nevede. Již čtyři roky zůstává rozkopaný a netknutý jeden jízdní pás a jezdí se obousměrně ve druhém. Rekonstrukce jedné poloviny dálnice začala po otevření navazujícího úseku dálnice D3 k Veselí nad Lužnicí, ale uprostřed prací ji zastavil nečekaný rozsudek. Vyšlo najevo, že chybou úředníků není možné zrušit sjezd k motocentru, silničáři však zároveň trvali na tom, že takový sjezd na dálnici zůstat nemůže.

Nyní se spor mírně posunul. Ředitelství silnic a dálnic nabízí majitelům motocentra satisfakci. Nabídka 7,5 milionu korun vychází ze znaleckého posudku. Je však otázka, zda s ní budou majitelé souhlasit. Ti v minulosti hovořili o řádově vyšších částkách. U soudu se dokonce neúspěšně domáhali toho, aby od nich ŘSD areál odkoupilo, a to za 40 milionů.

ŘSD motocentrum odkoupit nechtělo, argumentovalo, že by se dostalo do rozporu se zákonem. Již loni však silničáři hovořili také o jiném řešení, a to připojení motocentra na jinou příjezdovou cestu, která by s dálnicí nesouvisela.

Jedním z vlastníků budovy je Pavel Hrubeš, který svou část koupil nedávno, i když o problému věděl. Z právní analýzy, kterou si nechal vypracovat, totiž podle něj vyplynulo, že objekt připojený k dálnici zůstane.  

Tato varianta ale podle ŘSD neexistuje. Předpokládá, že úsek D3 dokončí bez ohledu na to, jak se druhá strana rozhodne. „Brzy budeme mít volné ruce k tomu, abychom dostavěli dálnici a potom nechali doběhnout případný soud o odškodnění,“ tvrdí mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Po získání stavebního povolení by se mohla dálnice u Tábora otevřít do čtyř měsíců.

Celý spor vznikl kvůli tomu, že k pozemkům původně bylo pouze právo dočasného sjezdu z komunikace, která tehdy sloužila pouze jako táborský obchvat, nyní však je součástí dálnice D3. Při povolování stavby motocentra si toho však stavební úřad ani katastr nemovitostí a další instituce nevšimly a stavba byla povolena jako trvalá.