Přes koleje v Třebové to brzy půjde jen oklikou, podchod se uzavře

Česká Třebová (Orlickoústecko) – Podchod pro pěší, který je nejsnazší možností, jak překonat rozlehlé kolejiště nádraží v České Třebové, už dlouho sloužit nebude. Spojuje přitom centrum města s oblastí, kde nedávno vzniklo velké překladiště. Podchod je nestabilní, statici zakázali jeho používání od začátku roku 2014. Správa železniční dopravní cesty, které patří, ale plánuje rekonstrukci současně s přestavbou třebovského kolejiště nejdříve na rok 2016.

Statici považují podchod pod tratí v České Třebové za nebezpečný a jeho další užívání časově omezili. „Současný podchod je neprovozovatelný, statici mu dali výjimku do začátku roku 2014, pokud se nezačne stavět, uzavře se to,“ popsal současný stav třebovský starosta Jaroslav Zedník. Uzavření podchodu se dotkne lidí, kteří pracují v průmyslové zóně jižně od nádraží. Starosta upozornil, že jich bude postupně stále více, protože u nádraží vzniklo nové překladiště.

Že by se podařilo situaci rychle vyřešit, není pravděpodobné. Podchod patří Správě železniční dopravní cesty, jeho rekonstrukce nebo stavba nového podchodu připadá v úvahu až současně s přestavbou celého třebovského kolejiště. Pro tzv. průjezd železničním uzlem Česká Třebová ale železniční správa teprve připravuje studii udržitelnosti. „Předpokládaná realizace vlastní stavby přichází do úvahy po roce 2016,“ upřesnil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Třebovský železniční uzel patří k nejvýznamnějším v Česku, sjíždějí se zde vlaky od Prahy, Brna i Olomouce a Ostravy. Nádraží vzniklo se stavbou olomoucko-pražské dráhy, jeho současná podoba vznikla z větší části ve 20. letech minulého století.