Praha – Navzdory doporučení poradní komise schválila pražská rada změnu územního plánu, která umožní přestavbu areálu smíchovského nádraží. Otevřeli tak cestu pro vznik zástavby v částech nádraží, které už nepotřebují železničáři. Radní se zabývali také podobným návrhem, který se týkal Masarykova nádraží. V jeho případě však projednávání změn přerušili.
Radní otevřeli cestu k zástavbě části smíchovského nádraží
Developeři chtějí část dnešních nádraží zastavět například kancelářemi a byty, pražská rada se zatím zabývala osudem Masarykova nádraží a stanice Praha-Smíchov. Proti změně územního plánu v obou oblastech se postavila poradní komise městské rady. V případě Masarykova nádraží jí především vadilo, že si město dosud neujasnilo, jak chce v budoucnu řešit železniční dopravu v centru, odborníci v komisi pro územní plán také doporučili zpracovat novou urbanistickou soutěž. V případě Smíchova komise rovněž navrhovala nejprve zvážit potřeby železniční i silniční dopravy v oblasti, než se změní územní plán. Komise měla výhrady také proti plánované bytové výstavbě na smíchovském nádraží.
V případě smíchovského nádraží městská rada na doporučení své komise nedala a přípavu změny územního plánu schválila. Na Masarykově nádraží zatím žádná zástavba nepřipadne v úvahu, protože rada projednávání změny plánu přerušila.
Pražští politici se ke změnám v územním plánu zatím nechtějí vyjadřovat, promluví o nich až ve středu na tiskové konferenci.
Přestavba starých železničních ploch je v Praze v poslední době námětem bouřlivých debat. Pro developery jde o zajímavá rozvojová území pro administrativní či bytovou výstavbu. Kromě Masarykova nádraží a smíchovského nádraží se magistrát zabývá také úpravami v oblasti bubenského nádraží a Nákladového nádraží Žižkov.