Železniční brána do Karlových Varů je konečně hodna lázeňského města

Karlovy Vary mají po desítkách let důstojnou vstupní bránu, lázeňské město otevřelo novou nádražní budovou. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila po dokončení výpravní budovy i rekonstrukci kolejí. Kvůli této stavbě bude fungovat budova ještě nějaký čas v provizorním režimu.

Video Události v regionech (Praha)
video

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží

„Co se týká nové nádražní budovy, stojíme před nejmodernější výpravní budovou v České republice. Provizorium, které zde bylo, trvalo zhruba 70 let,“ uvedl při otevření nádraží náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola. Celkové náklady na modernizaci karlovarského nádraží, která má skončit na začátku roku 2019, mají podle něj přesáhnout 716 milionů korun.

Stavba začala zbořením zdevastované původní budovy, která už potřebám železniční dopravy nemohla vyhovět. Nová budova půjde zatím do zkušebního provozu, protože se bude pracovat na kolejišti a podchodu. Cestující tak zatím budou moci využívat jen spodní část nádražní budovy.

„Nádraží se mi líbí. Je trochu futuristické, ale myslím, že k dnešní době patří. A hlavně ta budova, která tu byla, by se dala nazvat hrůzou. Ten kontrast je úžasný.“

Dan Ťok

ministr dopravy
Výstavba nádražní budovy nabrala několikaměsíční zpoždění, s rekonstrukcí kolejiště bude na ni navazovat ještě stavba lávky přes koleje a úpravy přednádraží.

Nové karlovarské nádraží
Zdroj: ČTK
Autor: Slavomír Kubeš

Obě tyto investice ale bude financovat město Karlovy Vary. Původní litinové zastřešení prvního nástupiště bylo před stavbou rozmontováno a po dokončení prací se vrátí do prostoru opraveného nádraží.