V Ostravě budou vyrábět autodíly i pro Volvo či Audi. Americkou firmu přilákal dostatek odborníků

Chassix zaměstná na 400 lidí (zdroj: ČT24)

Odhadem až 400 lidí by mělo najít práci v továrně amerického výrobce autodílů Chassix. Pro svůj závod v Ostravě už firma vybírá první zaměstnance. Celková výše investice bude asi 50 milionů eur (zhruba 1,3 miliardy korun), sdělil zástupce společnosti Sergi Barbero.

„Musíme plnit požadavky výrobců automobilů a potřebujeme proto místo, kde máme dostatek kvalifikovaných lidí, protože pracovní místa, která budeme nabízet, budou místa s vysokou přidanou hodnotou. Víme, že v Ostravě je k dispozici dostatek kvalifikovaných lidí,“ uvedl Barbero.

Rozhodli jsme se otevřít nový výrobní závod, který bude třetí v Evropě, a hledali jsme správné místo s tou správnou infrastrukturou a se správnými příležitostmi pro naše podnikání.
Sergi Barbero
zástupce firmy Chassix

Nový závod postupně vyroste na ploše 21 000 metrů čtverečních. Vznikne v areálu Ostrava Business Parku v Ostravě-Kunčičkách, naplno se výroba rozjede v prvním kvartálu roku 2019. Výstavba závodu začíná v těchto dnech. Společnost vyrábí hliníkové díly pro nápravy kol a své výrobní závody má nejen v USA, ale i Číně, Brazílii a Evropě.

Správné místo hledali skoro rok

Podle Barbera výběr vhodné lokality trval osm měsíců a firma hledala i v jiných zemích či místech Česka.  Už ve středu se například setká se zástupci Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava.

K zákazníkům společnosti Chassix patří například automobilky Ford, Opel, Renault, Volvo či Audi. Pro svůj závod v Ostravě bude společnost potřebovat například také techniky či slévače.

Vítáme příchod nového investora. Jeho nabídka rozšíří počet disponibilních pracovních míst tady v Ostravě. Pochopitelně je to ten typ investice, která navazuje na průmyslový potenciál.
Tomáš Macura
primátor Ostravy

Podle ostravského primátora Tomáše Macury (ANO) je město s investorem v kontaktu několik měsíců a Chassix již má k dispozici všechna potřebná povolení pro výstavbu. „Pro mě je důležité, že investor sám deklaroval, že nejde do Ostravy jako do low-cost destinace čili do destinace s nejnižšími mzdovými náklady, ale naopak očekává přidanou hodnotu v podobě technické a technologické znalosti a způsobilosti místních zaměstnanců,“ míní Macura.

Společnost má podle Barbera 25 závodů po celém světě a zaměstnává zhruba 3000 lidí.