V Olomouci skončila rekonstrukce nádraží. Vlaky budou jezdit až 160 km/h

V Olomouci skončila rozsáhlá rekonstrukce hlavního nádraží. Třetí největší železniční stanice v počtu odbavených cestujících se opravovala od podzimu 2013. První etapa prací skončila v létě 2015 a týkala se provozu na samotném nádraží. Nyní skončila druhá fáze, která zahrnovala zbytek železničního uzlu. 

Video Události v regionech (Ostrava)
video

V Olomouci skončila rekonstrukce hlavního nádraží

V Olomouci se během tří let proinvestovaly 2,5 miliardy korun. Velkou část nákladů pokryla evropská dotace. 

Na nádraží vzniklo například nové páté nástupiště a jsou zde i nové eskalátory. Ty ale později sklidily kritiku, protože nezbylo místo pro klasické schody. Především eskalátor jedoucí nahoru má někdy problém pobrat větší počet cestujících. 

Rekonstrukcí prošel vedle samotného nádraží i celý železniční uzel včetně kolejí. Tratě jsou zabezpečeny novým staničním zařízením. Nové je i osvětlení, napájení, trakční vedení nebo komunikační technologie. Významnou součástí rekonstrukce byla i přestavba mostů a podchodů.

Vlaky díky opravám mohou stanicí projíždět rychlostí až 160 kilometrů v hodině. „Pro České dráhy to znamená stabilizaci jízdního řádu, minimalizaci zpoždění a také zvýšení kapacity olomouckého nádraží,“ řekla ČT mluvčí drah Monika Bezuchová.