Pozor, jede nádrž. Nadměrný náklad mezi Hradcem a Mělníkem omezí dopravu

Dopravu v Královéhradeckém a ve Středočeském kraji v pátek, v pondělí a v úterý omezí přeprava nadměrného nákladu. Souprava po trase dlouhé 160 kilometrů veze z královehradeckých ZVU Strojíren do mělnického přístavu válcovitou nádrž o váze 112 tun.

Video Zprávy
video

Ocelový kolos projíždí Českem. Mnohde jde o centimetry

Náklad vyjel z Hradce Králové v pátek ráno a přes Úlibice, Jičín, Kopidlno a Dymokury měl večer dorazit do obce Okřínek nedaleko Poděbrad, kde má být přes sobotu a neděli odstaven. Podle informací České televize ale zatím stojí v Robousech, které jsou částí Jičína.  

U Jičína nastal problém s podjetím značek 

Vyskytl se totiž problém s podjetím dopravního značení, které je umístěné příliš nízko. Organizátor přepravy se proto nyní snaží získat povolení od Ředitelství silnic a dálnic, aby značení mohl demontovat. Náklad s doprovodem čeká u benzinové stanice mezi Úlibicemi a Jičínem. 

Zpoždění bude chtít souprava dohonit tím, že se v pondělí vydá znovu na cestu místo v osm už ve čtyři hodiny ráno. V novém pracovním týdnu pak pojede pouze dopoledne. V pondělí po dálnici D11 a do Mochova. V úterý náklad pojede přes Čelákovice, Brandýs nad Labem a Tišice, do Mělníka by měl dorazit po poledni.

Z Čech zamíří po Labi do Hamburku a dál nákladní lodí do litevského přístavu Klajpeda, aby opět po silnici zamířil do cílové destinace ve městě Mazyr na jihovýchodě Běloruska. Parametry nadměrného nákladu totiž neumožnily, aby nádrž putovala přímější, suchozemskou cestou přes Polsko.  

Video Studio 6
video

Logistik: Nadměrný náklad pro Bělorusko musí přes Balt

Lidé musí počítat s odstávkou dodávek proudu

Souprava má na délku přes 33 metrů, její šířka dosahuje téměř šest metrů a výška cirka sedmi metrů. Přepravovaná nádrž na uskladnění sirovodíku v chemickém průmyslu je dlouhá 28 metrů a široká 5,8 metru.

„Jsem zde šestnáct let, a co do parametrů jde o třetí největší náklad, který jsem zde zajišťoval,“ uvádí logistik hradeckých strojíren Petr Dostál. „Náklad je to extrémní hlavně svou výškou, široký není a na komunikacích bude provoz zachován – akorát budou vozidla zastavená na krajnici.“

Trasa nadměrného nákladu z hradeckých strojíren
Zdroj: ČT24

S omezením dodávky elektřiny při průjezdu soupravy budou muset počítat lidé například v Ostroměři, Konecchlumí, Úlibicích, Jičíněvsi, Kopidlně, Čelákovicích a Lázních Toušeň; energetici totiž budou muset na čas odstranit elektrická vedení.

Uložit