Koncem dubna změní Ropid všechna čísla nočních linek v Praze i okolí

Koncem dubna se v Praze i Středočeském kraji změní čísla všech nočních autobusů a tramvají v rámci PID. Všechny noční autobusy v Praze, které teď mají čísla 501–515, změní čísla na 901–915. Obdobně se změní čísla linek nočních tramvají. Komu jezdila domů 51, nově bude jezdit 91. Důvodem je fakt, že už se vyčerpaly stávající číselné řady, informovala organizace Ropid.

Čísla budou změněna 29. dubna 2017. Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala se totiž u příměstských linek Pražské integrované dopravy už vyčerpala číselná řada 301–499. Čísla od 501 výše jsou totiž teď obsazena městskými nočními a školními linkami a od 601 výše příměstskými nočními linkami.

„Cílem změny je sjednotit číselnou řadu pro příměstské a regionální linky od 301 do 750, výhledově až do 799. Jednotná řada má významný vztah k tarifu, signalizuje jiný druh odbavení, neplatnost SMS jízdenek a také nástup předními dveřmi,“ dodal Drápal.

Příměstské noční linky budou nově pod čísly 951 až 960

Změna se tak dotkne i všech nočních příměstských linek, které teď jezdí pod čísly 601–610. Od konce dubna se přečíslují na 951–960. „Aby všechny noční linky PID začínaly stejnou číslicí, dojde také ke změně čísel nočních tramvajových linek z 51–59 na 91–99,“ uvedl Drápal.

S tím ale souvisí i jedna drobná komplikace. Pod číslem 91 teď totiž jezdí historická tramvajová linka. Ta proto bude muset změnit číslo na 41.

Ropid podle Drápala prověřoval další možnosti jako například označení nočních linek písmenem N. To by prý ale vyžadovalo zvýšené náklady na změnu technologií, které jsou při odbavování cestujících používány. „Bylo zvoleno co nejjednodušší a nejméně nákladné řešení,“ sdělil mluvčí.

Proti změně linek ale při projednávání na magistrátním výboru vystoupili někteří zastupitelé: třeba Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice) namítal, že jsou na současný systém lidé zvyklí. S ním částečně souhlasil i předseda výboru Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice). „Myslím, že je to velká změna. Noční tramvaje jsou pod současnými čísly v provozu takřka 30 let.“